  • Data: 2014-10-15 11:19:51
    Temat: Re: Chrupie w więźbie
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-15 01:39, dolniak pisze:
    > Witam.
    > Najpierw (marna)pociecha:jeżeli takie male otworki z pylem,to raczej na pewno
    kolatki.
    > Kiedyś byl ANTOX do konserwacji starego drewna-drogie toto bylo i śmierdzące
    dlugo,ale bardzo skuteczne.Z innych polecilbym imprex choć nie wiem czy
    osiągalny.Generalnie-każdy impregnat,który oparty jest na rozpuszczalniku
    organicznym,jak np nafta.Glęboko wsiąka i dlugo paruje.Jak robala trucizna nie
    zabije,to go smród udusi.Ja toto aplikowalem strzykawką,ale ten sposób bez tloczka
    też jest dobry..Weż jednak poprawkę-to może być wojna,a nie jedna potyczka...
    > Tak przy okazji - kiedyś bywaly dyskusje ,jaka impregnacja lepsza.Proponowalem,aby
    zainteresowany sprawą obejrzal więżbę np po roku od polożenia.Po takim czasie w
    belkach powstają szpary ,w które palec wejdzie,nie tylko maciupki robaczek...Wlaśnie
    po tym czsie warto przelecieć się po strychu z opryskiwaczem.
    > Druga sprawa-czasem bywam na budowach i widzę drewno z resztkami kory.O ile
    impregnacja zabije dorosle owady,to z jajeczkami nie jest już tak prosto.Niech tylko
    jedno na sto przeżyje...
    > Powodzenia dolniak

    Zamiast walczyć po zbudowaniu - lepiej zbudować z odpowiedniego drewna.
    To, z czego buduje się w Polsce więźby - to jakieś nieporozumienie.
    Tarcica popryskana na zielono, żeby klient widział, że impregnowana.
    Drewno mokre i byle jakie. Ile oszczędza się na tym zamiast na
    prawdziwym drewnie konstrukcyjnym?

    --
    MN