eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCiekawe czy w Hiszpanii tez uwazali ze na nieruchomościach nikt nie stracił › Re: Ciekawe czy w Hiszpanii tez uwazali ze na nieruchomościach nikt nie stracił
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ciekawe czy w Hiszpanii tez uwazali ze na nieruchomościach nikt nie
    stracił
    Date: Fri, 28 Jul 2023 14:33:05 +0200

    W dniu .07.2023 o 13:58 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > https://www.onet.pl/informacje/adam-bialas/brakuje-c
    hetnych-na-zakup-blisko-pol-miliona-nowych-mieszkan-
    w-hiszpanii/jvq8fgb,30bc1058
    > U nich proces jest juz zaawansowany a u nas dopiero się zaczyna. A ze
    > demografię mamy gorsza od nich to u nas będzie na rynku nieruchomości
    > rzeź. Za jakie czas wynajmujący będą się licytowali który zaproponuje
    > niższy czynsz. Dojdzie do sytuacji w ktorej wynajmujący zaczna
    > proponować czynsz niższy od kosztow własnych. W najlepszej sytuacji bedą
    > ci co nieruchomosc odziedzicza. Będą mogli nie przyjac spadku. Państwo
    > obdarowane nikomu niepotrzebnymi nieruchomościami zacznie je sprzedawać
    > po złotowce. W przypadku kredytow banki zrobia to co zrobiły w USA. W
> [...]

    Czytasz, linkujesz, ale nie rozumiesz co jest napisane w tych linkach.
    Ten art potwierdza dokładnie to co pisałem Ci rok temu.
    Ludzie mieszkają w klitkach i chcą je wymienić na lepsze/większe a tych na
    rynku nie ma.

    cytat z Twojego arta:

    "Setki tysięcy pustostanów, gdy brakuje mieszkań...

    Kiedy przed laty w Hiszpanii pękła bańka mieszkaniowa, wiele budynków było
    zbudowanych w połowie i nie nadawały się jeszcze do sprzedaży. Inne
    zostały ukończone, ale niezgodnie z oficjalnymi przepisami lub uznane za
    samowole budowlane, ponieważ deweloperzy nie uzyskali odpowiedniego
    pozwolenia na ich postawienie. Sporo oddanych obiektów zostało również
    wykorzystanych do powiększenia portfeli aktywów banków.

    Według niedawnego raportu Banku Hiszpanii ogromna liczba pustych i
    niesprzedanych lokali wynika z ich niewystarczającego dostosowania do
    obecnej oferty. Dziś zapotrzebowanie kupujących dotyczy większych
    mieszkań, z otwartą przestrzenią i wysoką efektywnością energetyczną,
    czego wiele z wcześniejszych projektów nie brało jeszcze pod uwagę."

    Tyle w temacie, nikt rozsądny nie będzie wymieniał klitki, na taką samą
    ale 30% droższą i dodatkowo podobnie kosztowną w utrzymaniu.

    TG