  • 1. Data: 2023-07-28 13:58:08
    Temat: Ciekawe czy w Hiszpanii tez uwazali ze na nieruchomościach nikt nie stracił
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://www.onet.pl/informacje/adam-bialas/brakuje-c
    hetnych-na-zakup-blisko-pol-miliona-nowych-mieszkan-
    w-hiszpanii/jvq8fgb,30bc1058
    U nich proces jest juz zaawansowany a u nas dopiero się zaczyna. A ze demografię mamy
    gorsza od nich to u nas będzie na rynku nieruchomości rzeź. Za jakie czas wynajmujący
    będą się licytowali który zaproponuje niższy czynsz. Dojdzie do sytuacji w ktorej
    wynajmujący zaczna proponować czynsz niższy od kosztow własnych. W najlepszej
    sytuacji bedą ci co nieruchomosc odziedzicza. Będą mogli nie przyjac spadku. Państwo
    obdarowane nikomu niepotrzebnymi nieruchomościami zacznie je sprzedawać po złotowce.
    W przypadku kredytow banki zrobia to co zrobiły w USA. W zwiazku z tym ze rynkowa
    wartość nieruchomości nie będzie gwarantowała zabezpieczenia banku poproszą albo o
    natychmiastowa spłatę kredytu albo uzupełnienie zabezpieczenia.

  • 2. Data: 2023-07-28 14:33:05
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 13:58 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > zwiazku z tym ze rynkowa wartość nieruchomości nie będzie gwarantowała
    > zabezpieczenia banku poproszą albo o natychmiastowa spłatę kredytu albo

    Czytasz, linkujesz, ale nie rozumiesz co jest napisane w tych linkach.
    Ten art potwierdza dokładnie to co pisałem Ci rok temu.
    Ludzie mieszkają w klitkach i chcą je wymienić na lepsze/większe a tych na
    rynku nie ma.

    cytat z Twojego arta:

    "Setki tysięcy pustostanów, gdy brakuje mieszkań...

    Kiedy przed laty w Hiszpanii pękła bańka mieszkaniowa, wiele budynków było
    zbudowanych w połowie i nie nadawały się jeszcze do sprzedaży. Inne
    zostały ukończone, ale niezgodnie z oficjalnymi przepisami lub uznane za
    samowole budowlane, ponieważ deweloperzy nie uzyskali odpowiedniego
    pozwolenia na ich postawienie. Sporo oddanych obiektów zostało również
    wykorzystanych do powiększenia portfeli aktywów banków.

    Według niedawnego raportu Banku Hiszpanii ogromna liczba pustych i
    niesprzedanych lokali wynika z ich niewystarczającego dostosowania do
    obecnej oferty. Dziś zapotrzebowanie kupujących dotyczy większych
    mieszkań, z otwartą przestrzenią i wysoką efektywnością energetyczną,
    czego wiele z wcześniejszych projektów nie brało jeszcze pod uwagę."

    Tyle w temacie, nikt rozsądny nie będzie wymieniał klitki, na taką samą
    ale 30% droższą i dodatkowo podobnie kosztowną w utrzymaniu.

    TG

  • 3. Data: 2023-07-28 15:13:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 28 lipca 2023 o 14:33:08 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    >
    > Tyle w temacie, nikt rozsądny nie będzie wymieniał klitki, na taką samą
    > ale 30% droższą i dodatkowo podobnie kosztowną w utrzymaniu.

    Niedawno słyszałem jakiego palanta z lewicy co twierdził ze brakuje czterech milionów
    mieszkań. Moje stanowisko jest znane. Mieszkań nie brakuje a nawet jest ich o duzi za
    duzi w zwiazku z czym sytuacja jaka jest ma charakter propagandowo spekulacyjny.
    Twierdzę ze w najblizszej przyszłości bańka z nieruchomościami pęknie i zrobi się w
    dziale nieruchomosci mały lokalny "czarny czwartek". Ty twierdzisz ze nie mam racji
    ale zadnej swojej wizji na przyszłość nie masz. Widzę ze masz misje stawania w
    poprzek do tego co napisze. Jak napisze ze woda jest mokra to napiszesz ze się mylę.
    Niezbyt odległa przyszłość pokaze jak z nieruchomościami bedzie. Jakiego scenariusza
    oczekujesz jeśli mający gdzie mieszkać powojenny wyz odchodzi i zostawia
    nieruchomosci których potrzebuje drugi niz demograficzny i stosunek zgonów do urodzeń
    był na poziomie 5:2.

  • 4. Data: 2023-07-28 15:36:31
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 15:13 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > gdzie mieszkać powojenny wyz odchodzi i zostawia nieruchomosci których
    > potrzebuje drugi niz demograficzny i stosunek zgonów do urodzeń był na

    Pisałem wielokrotnie, będą korekty (nawet -20%) ale wynikające z
    gospodarki a nie demografii.
    Czekam właśnie na taką korektę, ale w ciągu najbliższych 2 lat się chyba
    nie doczekam.
    Nie ma nadmiaru dobrych mieszań, jest nadmiar starych zaniedbanych
    mieszkań/domów, które po wymarciu ich aktualnych lokatorów wypadną z
    obiegu z różnych przyczyn. Część z powodu złej lokalizacji (na tzw.
    zadupiu) zostanie porzucona, część jest na atrakcyjnych gruntach i
    zostanie wyburzona, cześć jest w złym stanie technicznym i ich remont
    (przy aktualnych kosztach robocizny i materiałów) będzie nieopłacalny,
    część znajdzie nabywców i dostanie nowe życie.
    Aktualnie brakuje mieszkań i atrakcyjnych gruntów. Sytuacja demograficzna
    Polaków, nie ma tu znaczenia. Napłyną z całego świata nowi "Polacy".
    Polska do bardzo dobry kraj do życia pod względem przyrody, klimatu,
    położenia geograficznego. Wystarczy otworzyć granice dla wszystkich i
    jutro pojawią się nowi "rodacy".

    TG

  • 5. Data: 2023-07-28 17:00:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 28 lipca 2023 o 15:36:34 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > Polska do bardzo dobry kraj do życia pod względem przyrody, klimatu,
    > położenia geograficznego. Wystarczy otworzyć granice dla wszystkich i

    Czyli twoi rodzice i dziadkowie zyja w starych zaniedbanych nieruchomościach. Masz
    jedyna szansę pomoc losowi. Niedługo wybory i referendum. Jeśli pytanie będzie takie
    jak zaproponowano " czy popierasz politykę rządu w sprawie migrantów " to w
    referendum ptaszek na Tak a w wyborach głosuj na placforme. W pytaniu nie ma o który
    rzad chodzi. Informuje i oswiadczam ze moim zdaniem granice na przyjazd lekarzy i
    inżynierów nie zostaną otworzone jesli wybory wygra PiS. A jak będzie poczekamy i
    zobaczymy.

  • 6. Data: 2023-07-28 17:15:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 17:00 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > Informuje i oswiadczam ze moim zdaniem granice na przyjazd lekarzy i
    > inżynierów nie zostaną otworzone jesli wybory wygra PiS. A jak będzie

    Rodzice i dziadkowie żyli w starych nieruchomościach. Domu dziadków już
    nie ma (kupiec wyburzył i postawił dom 2x większy na tej samej działce),
    mieszkanie rodziców dawno sprzedane, zmieniło właściciela już 2x.
    Co do imigracji - czyli zmienią obecną politykę?
    Bo aktualnie granice są szeroko otwarte, jeszcze nigdy tak nie było (nie
    wliczam imigracji z Ukrainy).
    Za obecnego rządu mamy rekordową imigrację spoza Europy...
    https://www.rp.pl/spoleczenstwo/art38600021-pis-szer
    oko-otworzyl-drzwi-dla-cudzoziemcow-spoza-europy-kto
    rymi-straszyl-polakow

    Pogóglaj ile Obajtek ściąga inżynierów, aż miasto musiał dla nich zbudować.

    TG

  • 7. Data: 2023-07-28 17:36:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 28 lipca 2023 o 17:15:38 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    rymi-straszyl-polakow

    > Pogóglaj ile Obajtek ściąga inżynierów, aż miasto musiał dla nich zbudować.

    Tania propaganda w stylu ryżego. Ci od Obajtka to robotnicy na kontraktach. Zrobia co
    bedą mieli zrobić i macierzysta firma wysle ich w inne miejsce na ziemi i tam tez
    zostaną dla nich zbudowane kontenerowe hotele. Czy Polacy którzy w PRL jeździli na
    kontrakty do zsrr, Iraku, Libi byli migrantami czy pracownikami kontraktowymi?

  • 8. Data: 2023-07-28 17:47:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 17:36 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Czy Polacy którzy w PRL jeździli na kontrakty do zsrr, Iraku, Libi byli
    > migrantami czy pracownikami kontraktowymi?

    Wszyscy wrócili do PRL? - ilu zostało na miejscu, ilu rozlazło się po
    świecie?
    A oprócz tych "obajtkowych" - ilu mamy teraz nadmiarowych "obcych" spoza
    Europy
    Tanią propagandę to Ty tu uprawiasz.

    TG

  • 9. Data: 2023-07-28 20:18:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 28 lipca 2023 o 17:47:05 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > świecie?
    > A oprócz tych "obajtkowych" - ilu mamy teraz nadmiarowych "obcych" spoza

    Wszyscy wracali do Polski. Co mieli do roboty na Syberii czy irackiej pustyni. Tutaj
    mieli rodziny. Poza tym jak sobie wyobrażasz mozliwosc zostania w Libii? I po co
    mieli by tam zostawać? Po twoich wypowiedziach widać jak na dłoni ze w dupie byłeś i
    gowno widziałeś. Masz szansę wszystko zmienić. Głosuj na placforme.

  • 10. Data: 2023-07-28 23:13:15

    Fri, 28 Jul 2023 11:18:47 -0700 (PDT), w
    <0849a2ad-c86c-4354-9ea4-40096bbefccfn@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    [ ciach zenkowe bzdety ]

    A tymczasem w Warszawie 1m2 mieszkania po 15kzł. Jak ostatnio interesowałem
    się, to było 8-10k. Tyle warte zenkowe chore majaczenia z kozetki :)