eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCiekawe czy w Hiszpanii tez uwazali ze na nieruchomościach nikt nie stracił › Re: Ciekawe czy w Hiszpanii tez uwazali ze na nieruchomościach nikt nie stracił
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ciekawe czy w Hiszpanii tez uwazali ze na nieruchomościach nikt nie
    stracił
    Date: Fri, 28 Jul 2023 15:36:31 +0200

    W dniu .07.2023 o 15:13 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Niedawno słyszałem jakiego palanta z lewicy co twierdził ze brakuje
    > czterech milionów mieszkań. Moje stanowisko jest znane. Mieszkań nie
    > brakuje a nawet jest ich o duzi za duzi w zwiazku z czym sytuacja jaka
    > jest ma charakter propagandowo spekulacyjny. Twierdzę ze w najblizszej
    > przyszłości bańka z nieruchomościami pęknie i zrobi się w dziale
    > nieruchomosci mały lokalny "czarny czwartek". Ty twierdzisz ze nie mam
    > racji ale zadnej swojej wizji na przyszłość nie masz. Widzę ze masz
    > misje stawania w poprzek do tego co napisze. Jak napisze ze woda jest
> [...]

    Pisałem wielokrotnie, będą korekty (nawet -20%) ale wynikające z
    gospodarki a nie demografii.
    Czekam właśnie na taką korektę, ale w ciągu najbliższych 2 lat się chyba
    nie doczekam.
    Nie ma nadmiaru dobrych mieszań, jest nadmiar starych zaniedbanych
    mieszkań/domów, które po wymarciu ich aktualnych lokatorów wypadną z
    obiegu z różnych przyczyn. Część z powodu złej lokalizacji (na tzw.
    zadupiu) zostanie porzucona, część jest na atrakcyjnych gruntach i
    zostanie wyburzona, cześć jest w złym stanie technicznym i ich remont
    (przy aktualnych kosztach robocizny i materiałów) będzie nieopłacalny,
    część znajdzie nabywców i dostanie nowe życie.
    Aktualnie brakuje mieszkań i atrakcyjnych gruntów. Sytuacja demograficzna
    Polaków, nie ma tu znaczenia. Napłyną z całego świata nowi "Polacy".
    Polska do bardzo dobry kraj do życia pod względem przyrody, klimatu,
    położenia geograficznego. Wystarczy otworzyć granice dla wszystkich i
    jutro pojawią się nowi "rodacy".

    TG