    From: Budyń <b...@r...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ciekawostka - ile docieplenia?
    Date: Thu, 5 Dec 2013 14:01:23 +0100

    news:6e19fbcc-8548-4094-a393-a3b0e3439c30@googlegrou
    ps.com...
    >Pomimo że nie będę budował żadnego domu pomysł mi się podoba. Materiały
    >izolacyjne składają się przede wszystkim z powietrza które niewiele
    >kosztuje. Masowa produkcja materiałów izolacyjnych spowoduje spadek ich
    >ceny.

    to moze ustawowo nakazać jeździc rols-roysami?

    >W tej chwili w Polsce jest obowiązujący pogląd ze dom ma być ponadczasowy.
    >Ma służyć wielu pokoleniom. A to bzdura.

    Wytłumacz mi dlaczego moje dzieci nie mają skorzystać z domu który
    wybudowałem?

    >Zmniejszenie zapotrzebowania na surowce energetyczne w skali Europy
    >doprowadzi do obniżenia cen nośników energii i stworzy nowe miejsca pracy.

    to jest życzeniowe myślenie i nieprawdziwe. Taka ekologia na siłe powoduje
    ze energia jest droższa niz u sąsiadów, produkcja sie przenosi tam gdzie
    tania energia.
    W efekcie emisja CO2 rosnie, bo tam gdzie produkcja nikt takimi duperelami
    sobie głowy nie zawraca - a my tracimy miejsca pracy.

    > Europie żeby mogła się rozwijać potrzebne są nowe miejsca pracy i
    > ograniczenie importu surowców energetycznych.

    Nie, Europie podszebne jest odejscie od socjalistycznego nakazowego sytemu
    sterownia gospodarką. Europie potrzebny jest pakt klimatyczny który podpisze
    wiekszosc świata. Bez sensu gospodarczo jest ograniczac emisje CO2 o 20%
    tylko w Europie - to powoduje ucieczke miesc pracy a efekt klimatyczny jest
    nędzny. Obnizka emisji o 5% ale wszędzie da efekt globalnie lepszy, lepsze
    warunki dla gospodarki w europie - i w tym kierunku trzeba iść.

    >Pamiętam jak prawie wszyscy pluli na zakaz produkcji zwykłych żarówek. Ich
    >wprowadzenie spowodowało że w systemie energetycznym Europy pojawiła się
    >rezerwa o wielkości produkcji prądu przez Rumunię. Nastąpił rozwój
    >alternatywnych do świetlówek źródeł światła. To dobrze zrobili że zakazali
    >zwykłych żarówek czy źle zrobili?

    żle - bo wydajemy pieniądze głupio. A świetlówki ekologiczne nie są.

    Dokładnie tak budowano komunizm.

    b.