  • Data: 2013-12-07 09:14:33
    Temat: Re: Ciekawostka - ile docieplenia?
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-12-05 09:40, Maniek4 pisze:
> [...]
    go-biura-antykorupcyjnego-zawiadomienie-o-podejrzeni
    u-popelnienia-przestepstwa

    > Z deszczu pod rynne...
    > Dotarlem do wentylacji grawitacyjnej i na wiecej szkoda czasu.
    > Koszt ogrzewania samego powietrza przy wentylacji grawitacyjnej to wg.
    > autora 20,25/m^2 w skali roku przyjmujac ogrzewanie gazowe. Kurcze tez
    > mam gaz. Dom ponad 200m^2, a za sezon grzewczy place jakies trzy tyski
    > pewnie z kawalkiem malym. Wg. wyliczen doktora autora powinienem co
    > najmniej (20,25*200=4050) cztery tysie za sama wentylacje placic.
    > Wychodzi na to, ze krytykowana w tym tekscie i zastosowana u mnie
    > ceramika poryzowana ma przenikalnosc rowna 0, a wentylacja grawitacyjna
> [...]

    Ależ w artykule jest bardzo wyraźnie napisane jakie są przyjęte
    założenia. Założeniem jest 1 wymiana powietrza w pomieszczeniu na
    godzinę. Zapewniasz tyle przy swojej wentylacji grawitacyjne?

    Jak będziesz miał mniej wymian i szczelne okna zamknięte na głucho, to
    koszt będziesz miał mniejszy. I tak zapewne jest u ciebie.

    M.