  • Data: 2013-12-07 10:44:06
    Temat: Re: Ciekawostka - ile docieplenia?
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-12-07 10:08, Maniek4 pisze:

    > To niech zaloza trzy wymiany na godzine - wyjdzie im 60zl/m^2

    > Wiesz co? Mi juz rece opadaja jak czytam o tej wentylacji. Jeszcze rok
    > temu obowiazujacym trendem bylo twierdzenie, ze wentylacja grawitacyjna
    > dziala za dobrze zima powodujac niepotrzebne straty. Teraz ze za slabo,
    > bo nie gwarantuje jednej wymiany na godzine. Ale mniej wiecej zgadza sie
    > to co napisalem, ze mam nieskonczony opor cieplny przegrod i bardzo
    > kiepsko dzialajaca wentylacje. Teraz sam sie zastanow czy to wogole jest
    > mozliwe. Nie rozumiem tez samego zalozenia, ze niby jedna wymiana na
> [...]

    Widzisz. Akurat mam wentylację grawitacyjną - i jest to ta rzecz, którą
    jako pierwszą bym zmienił. Nie mam zużycia energii na poziomie, jaki
    policzył mi fachowiec w OZC, ale w zimie mam zamknięte okna i wietrzę
    "szybko i krótko" (otwarcie okna i wymiana powietrza). Dzisiaj
    zrezygnowałbym z kominów (kolejne mostki cieplne) - fakt, wyglądają
    bardzo ładnie, ale funkcjonalnie są takie sobie.

    M.