    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Ciepła, Francuska zima
    Date: Mon, 29 Nov 2021 18:30:28 +0100

    Pani Ewa napisała:

    > Co to znaczy bardzo daleki sąsiad? Sąsiad, który mieszka np. 2 segmenty
    > dalej chyba nie jest wystarczająco daleki? Bo niestety dym do mnie przez
    > okno dociera i jest znacząco odczuwalny.

    Dwa segmenty to wciąż dla mnie bliski sąsiad. Sąsiadem bezprzymiotnikowym
    może być ktoś, kto ma dom dwie ulice dalej. Dalekim sąsiadem jest
    mieszkaniec tej samej wsi, dzielnicy, osiedla, tego mojego "tu mieszkam".
    Bardzo daleki -- to już pojęcie metaforyczne. Może mieszkać gdziekolwiek.
    Ziomek po prostu. No więc obawiam się tego, że w polskiej rzeczywistości
    puszczańska leśniczówka będzie musiała być ogrzewna jakimiś wynalazkami.
    Bo drewnem z lasu nie będzie wolno.

    Jarek

    --
    Na kominku ogień płonie