    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ciepła woda
    Date: Thu, 4 Sep 2014 11:50:13 +0200
    <lu6e6b$49c$1@node2.news.atman.pl>
    <540723ce$0$2231$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ale przy takim samym czasie nagrzewania, zasobnik 300l zapewni większy
    > komfort i dłuższą kąpiel ze stabilną temperaturą.

    Też mi odkrycie że 300l zapewni dłuższą kąpiel niż 150l :-)
    Temperatura też będzie bardziej stabilna to oczywiste tyle że będzie
    _niższa_.

    > Ponadto o wiele wcześniej będzie można z niego pobierać wodę o
    > temperaturze zdatnej do kąpieli.

    Wielokrotnie prostowana marketingowa bzdura

    > Można także skorzystać z dłuższej kąpieli przy zasobniku 300l, ponieważ
    > nagrzane w nim 150l wody wykorzysta się prawie w całości, natomiast w
    > zasobniku 150l woda ulegnie wymieszaniu z zimną i spadnie jej temperatura
    > poniżej komfortowej.
    > Reasumując:
    > Przy zasobniku 150l po jego nagrzaniu do wyłączenia termostatu, wykąpie
    > się ledwo jedna osoba.

    Wielokrotnie prostowana bzdura oparta o idiotyczna założenie jakoby do
    kąpieli potrzeba było ponad setki litrów ciepłej wody.

    > Przy zasobniku warstwowym 300l, który będzie się grzał przez taki sam
    > okres czasu co zasobnik 150l zakładając, że grzałka ma taką samą moc,
    > wykąpią się 2 osoby.
    > Wszystko dlatego, że im mniejszy zasobnik tym woda bardziej ulega
    > mieszaniu.
    > Czy to kur.... takie trudne do zrozumienia dla ciebie?

    Powtarzaj powtarzaj w końcu za to Ci płacą byś łykał takie marketingowe
    bzdury i przekazywał klientom.

    > Kolejny raz się wymigujesz od wyjaśnienia swojej idiotycznej wypowiedzi:
    > "Jeśli już koniecznie ktoś chce (zupełnie bez sensu) 300l wody to lepiej
    > powiesić dwa bojlery 150l. Dzięki temu ciepła woda będzie o połowę
    > szybciej."

    Wyjaśniałem już kilka razy, ale aby to zrozumieć trzeba znać choć podstawy
    fizyki i matematyki:

    Mamy dostępną moc P aby wodę w zasobniku 150l nagrzać do temperatury T0 + dT
    potrzeba czasu t, aby do tej samej temperatury nagrzać wodę w zasobniku 300l
    potrzeba czasu 2t.

    Niezależnie od tego jakie konkretne wartości sobie podstawisz zawsze
    nagrzanie dwukrotnie większej ilości wody do tej samej temperatury zajmie
    dwukrotnie więcej czasu. Pomijam tu stray bo gdyby je uwzględnić to zajmie
    jeszcze minimalnie więcej jako że zasobnik o dwukrotnie większej pojemności
    ma większy pole powierzchni więc przy tej samej izolacji w dwukrotnie
    dłuższym czasie "wypromieniuje" więcej energii.

    > To, że określona ilość zagrzeje się o połowę szybciej w o połowę mniejszym
    > zasobniku, pod warunkiem, że mówimy o zasobnikach takiego samego typu oraz
    > takiej samej wysokości - jest sprawą oczywistą.

    No to skoro już to do Ciebie dotarło to przeproś i nie pisz więcej.

    > Wyjaśnij więc w jaki cudowny sposób będziesz miał o połowę szybciej ciepłą
    > wodę korzystając z DWÓCH ZASOBNIKÓW PO 150 litrów w porównaniu z
    > pojedynczym zasobnikiem 300 litrów.

    W ten że najpierw zagrzeję pierwszy zasobnik i już wtedy będę miał cały
    zasobnik ciepłej wody.A w zasobniku 300l woda będzie dopiero letnia.

    > Wytłumacz to w jaki sposób i "nie odwracaj kota ogonem", albo sprostuj,
    > przyznając się do do swojego błędu.

    Jakiego znowu błędu skoro po raz drugi przyznajesz mi rację?

    Pozdrawiam
    Ergie