  • Data: 2015-07-16 14:04:05
    Temat: Re: Ciśnienie w instalacji CO
    Od: Bartosz Radwan <b...@s...info> szukaj wiadomości tego autora

    On 16.07.2015 08:39, Ghost wrote:

    > Ciśnienie wyraznie zmienia się jeśli: 1. Zmienia się temperatura wody
    > w rurach (ale istotnie, nie np. o 4 stopnie), ale naczynie
    > wyrównawcze niweluje te zmiany w określonym zakresie
    W tej chwili mam piec odłączony od obiegu w mieszkaniu, wobec czego
    działanie tegoż naczynia było by widoczne co najwyżej na piecu. Tam
    Ciśnienie waha się minimalnie, może o grubość wskazówki.

    > 2. Jest ubytek: a. powietrza przez odpowietrzniki (jeśli automatyczne
    > to nie wiesz kiedy zadziałają)
    Moje nie są automatyczne, ale ktoś sugerował, że przez nie może być
    wyciek wody - nie obserwuję tego jednak na oko... jednak nie wiem, jak
    dużego wycieku mam się spodziewać - jeśli jest porównywalny z bieżącym
    parowaniem przez malutki otwór w odpowietrzniku, to nie zobaczę nic.

    Pytanie - ile mililitrów wody mogło mi ubyć przy spadku z 0.3MPa do
    0.23MPa? Jak to oszacować, nie znając pojemności instalacji?

    > b. wody - przez nieszczelność - czyli wyciek
    Możliwe.

    > - przez zawór bezpieczeństwa - jeśli np. naczynie wyrównawcze jest
    > uszkodzone, albo ma za mało powietrza
    Niemożliwe - OIDP zawór bezpieczeństwa mam w okolicach naczynia
    przeponowego i to jest w obrębie pieca, który jest aktualnie odcięty.