    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Co będzie dalej z budowlanka
    Date: Thu, 3 Mar 2022 22:08:59 +0100

    On 03/03/2022 21:34, Zenek Kapelinder wrote:
    > To z linku jaki dał uzytkownik ma skuteczny zasięg 2 kilometry

    To brakuje jeszcze 6. Dodatkowo policz, jak ma zasięg w górę. Możesz się
    zdziwić, co na to fizyka.

    Zainteresuj się również, dlaczego każda broń długodystansowa posiada
    *napęd*, szczególnie jak napiernicza do góry.

    > Dalej uważam że dubeltówka i naboj na kaczki będzie skuteczniejszy

    To uważaj. Fizyka ma inne zdanie, ale nie takie problemy obchodzi każdy
    specjalista usenetowy.

    > nawet jak by na potrzeby zwalczania mikrodronow

    Nikt nie widział żadnych mikrodronów. Robotę robią dupne drony do
    niszczenia czołgów. Są tak wysoko, że ich nie widać i prawie nie
    słychać. Strzelaj sobie. Mamy w narodzie tradycje trafiania przez
    pijanych debili, po pijaku, z ambony. Dadzą radę odróznić drona od
    sikorki, nawet na kacu.

    > Teraz udowadniaj że nie mam racji.

    Stosowne udowodnienie znajdziesz w ksiązce do fizyki do 6 klasy oraz w
    parametrach technicznych Bayraktar TB2 które to złożone razem wyraźnie
    pokazują, że Pan Kazimierz z Koła Łowieckiego "Wypizdówa" po 4
    półlitrówkach nie do takich strzelał i trafiał w rowerzystów, za każdym
    razem. Zredukuje Ci wymagania: te drony lepiej latają na 5km. Podpowiem:
    policz ile energi kinetycznej w impulsie musi mieć pocisk do snajperki,
    aby dolecieć na 5km i mieć masę pozwalającą na jego udźwignięcie przez
    obsługę. Coś do powiedzenia ma też precyzja strzału na taką odległość.
    Podpowiem: z tego powodu używa się śrutu, tylko że to działa na
    kilkadziesiąt metrów. Bo ma ch...ą. Nawet do "mikrodronów" z plecaka
    przedszkolaków których nikt nie używa bo na ch... mu to.

    Małe drony są tak zwrotne, że możesz sobie do nich strzelać ile chcesz,
    z czego chcesz. Tylko po co. Nikt ich na wojnie nie stosuje do poważnych
    zastosowań. Od tego są satelity.