  • Data: 2013-04-07 14:16:29
    Temat: Re: Co robi lodówka , że pobiera w danej chwili 290W
    Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 07 Apr 2013 12:52:13 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > I teraz dokładniej: moja lodówka (Amica) nie ma żadnego wentylatora.
    > Chłodzi tylna ścianka komory chłodniczej i na niej osadza się szron.
    >
    > Okresowo szron zamienia się w kropelki wody, które ściekają do korytka
    > na samym dole i wylatują na zewnątrz.
    >
    > Teraz odrobina fizyki: ciepło topnienia lodu to ponad 333 kJ/kg,
    > powierzchnia tylnej ścianki to jakieś pół m2, szron... niech będzie
    > milimetr z haczykiem.
    >
    > To da nieco ponad pół litra szronu, czyli niech będzie 0,5kg lodu.
    >
    > Czyli, zaokrąglając w dół, na rozpuszczenie tego potrzeba około 150kJ
> [...]

    Masz, głupolu:
    http://north.pl/karta/grzalka-rozmrazajaca-do-lodowk
    i-samsung-da4700139b,735-DH-0061.html
    "Nazwa artykułu: Grzałka rozmrażająca do lodówki Samsung DA4700139B
    Nazwa wolnorynkowa:
    Marka: SAMSUNG
    Nr oryginalny: DA4700139B
    Napięcie: 240 V
    Moc: 280 mW
    Rodzaj: rozmrażająca "

    http://north.pl/karta/grzalka-rozmrazajaca-do-lodowk
    i-samsung-da4700139e,736-GT-1734.html
    "Nazwa artykułu: Grzałka rozmrażająca do lodówki Samsung DA4700139E
    Nazwa wolnorynkowa:
    Marka: SAMSUNG
    Nr oryginalny: DA4700139E
    Napięcie: 240 V
    ilość: 1 szt.
    zastosowanie: lodówki
    Moc: 280 mW
    Rodzaj: rozmrażająca "

    Spróbuj twierdzić teraz, jeleniu, że to akurat Samsung ma grzałki
    miliwatowej mocy, a reszta producentów mają 300-watowe.

    I przyjmij do wiadomosci nieuku, że twoje pseudoobliczenia kupy się nie
    trzymają - uwzględniasz bowiem topienie już istniejacego pół kg LODU, a
    grzałka taka de facto NICZEGO nie rozmraża, tylko ZAPOBIEGA oszronieniu
    podgrzewając ścianki lodówki, aby się szron NIE UTWORZYŁ. Do tego nie
    trzeba dużo energii, wypierdku, nieuku, oporniku na wiedzę.