    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Co to za krzew?
    Date: Fri, 27 Apr 2012 21:26:10 +0000 (UTC)

    Pani Basia napisała:

    > Tak, sprawdziłam i to jest właśnie to!
    > Podobno owoce są bardzo smaczne i wartościowe, ale tego nie wiem,
    > bo ptaki.

    Kiedyś myślałem nad tym, skąd ta świdośliwa u mnie w lesie. Dzisiaj
    skojarzyłem to z tym, co mi jeden doktor od lasów opowiadał. On
    wprawdzie dendrometra, ale chyba nie tylko na pierśnicach się zna.
    Mówił, że teraz się łamie monokulturę sadząc między sosnami ileś
    tam drzew owocowych na hektar. Żeby ptacy co jeść mieli. W zamyśle
    naukowym może nie chodziło tylko o dogodzenie ptakom, a myśl szła
    w tym kierunku, że jak taki owocków podje, to przy okazji też brzydką
    stonogę pochłonie. Widzę, że ten co sadził koło mnie, chciał jak
    najlepiej ptastwu życie uprzyjemnić.

    Może by tak choć dla spróbowania trochę zielonych kulek siatką przed
    ptakami okręcić i poczekać aż dojrzeją? Sok z tego ma ponoć ciekawe
    własności -- dużą wrażliwość na pH. Różne napoje na różne odcienie
    barwi.

    > Zanim dojrzeją te kulki, drozdy mają kuźnię - zbierają ślimaki w
    > skorupkach pasiastych, rozbijają muszelki na kamieniach, a ślimaki
    > wyjadają. O 5 rano słychać stuk, stuk, to już kuźnia działa.

    Były lata, żeśmy tych wstężyków całe wiadro zbierali. Osobiście.
    A tu proszę, taka wyręka. Popytam w sklepach ogrodniczych, może
    gdzieś mają drozdy. Teraz wszystko można kupić. Wziąłbym parkę.

    Jarek

    --
    Matematyka nie może wypełnić życia, ale nieznajomość matematyki już
    niejednemu wypełniła. (Ex. gratum: dendrometrzy i ekonomiści).