    From: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Co to za odmiana?
    Date: Tue, 10 Nov 2009 18:21:15 +0100

    Użytkownik "JS" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:hdbuqh$lkd$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    >W sprawach szczepienia i okulizacji jestem ledwo początkujący.

    Każdy kiedyś zaczynał.
    :-)

    Raz
    > próbowałem szczepienia pędów, które zimowały w piwnicy w piasku. Nic się
    > nie przyjęło.
    > Drugi raz szczepiłem na wiosnę na pędy z wczesnymi pączkami na młodą
    > gruszkę odmiany konferencja - też nic się nie przyjęło.

    Pierwsze śliwki - robaczywki.
    :-))

    > Rok temu szczepił mi "fachowiec" 8 pędów - 100% uschło.

    Bo to był "fachowiec" a nie fachowiec.

    > Przez zimę muszę się dokształcić z teorii.

    Zaprawdę powiadam Ci. Idź tą drogą.
    :-))

    Doświadczenie czyni mistrza. Przez zimę się podszkolisz.
    http://www.staresady.republika.pl/odnawianie.htm
    Uda się napewno.
    Wklepiesz w google:
    "Szczepienie drzew owocowych"
    znajdziesz tysiące różnych opracowań.
    W okresie jesienno-zimowym możesz ćwiczyć sztukę szczepienia na różnych,
    pozyskanych gałązkach . Warto.
    Warto też zainwestować dosłownie kilkanaście złotych na zakup:
    A. Mika " Szczepienie i przeszczepianie roślin sadowniczych",
    lub kilkadziesiąt złociszów:
    Jean-Yves Prat, Denis Retournard
    "Szczepienie drzew i krzewów owocowych i ozdobnych"
    A potem:
    A. Mika "Cięcie drzew i krzewów owocowych"
    Wszystkie pozycje dostępne wysyłkowo w sieci.
    Uwaga. Jeśli wsiąkniesz w tą tematykę to masz pozamiatane. Działa jak
    narkotyk.
    W jednej z moich ogrodniczych książek/podręczników "stoi" napisane, że
    szczepienie jabłoni na gruszy jest możliwe a odwrotnie już nie.
    Właśnie dlatego, że niemożliwe, to u mnie oprócz jabłek rosną gruszki na
    jabłonce a konfitura z pomidorów jest niczym konfitura z fig.

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba