    Subject: Re: Co tutaj nie zadziałało?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <n39iah$rta$1@dont-email.me> <n39qrs$u8l$1@dont-email.me>
    <f...@g...com>
    <b...@g...com>
    <e...@g...com>
    <d...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 29 Nov 2015 10:41:07 +0100

    W dniu 2015-11-27 o 17:50, Budyń pisze:
> [...]
    VZZAX/$_20.JPG
    > no to pomysl w ten sposób -kupują tam domy ludzie którym sie taki styl podoba, mają
    prawo, o gustach sie nie dyskutuje. I nagle zamiast jednego z nich ktos stawia
    góralską chatę.

    ..., bo mu się taka podoba, a "o gustach się nie dyskutuje"

    > Więc "którym sie taki styl podoba" zaczynają omijac to miejsce i cena nieruchomosci
    spada, aby mogli to kupic ci którym sie taki zestaw nie podoba - ale za niższą cene.

    , a może jednak wzrośnie?
    Taki dom w takim otoczeniu to aż miło popatrzeć. Sam bym chętnie
    zamieszkał w pobliżu takiego domu, choć samemu bym nie wybudował, bo ja
    ponad walorami estetycznymi cenię sobie walory praktyczne.
    Jak widzisz Twój gust jest inny od mojego, a prawo, które chcesz
    ustanawiać to tylko i wyłącznie kwestia Twojego gustu, choć podkreślasz,
    że "o gustach się nie dyskutuje".
    Tylko dlaczego to "niedyskutowanie o gustach" ma iść w jedną stronę?
    Tzn. jak komuś coś się podoba, a Tobie nie to uważasz to za złe i
    chciałbyś siłą narzucić mu swój gust.
    Zauważyłem ciekawą zależność, że zazwyczaj ludzie mocno związani z
    kościołem mają tendencję do narzucania innym swoich upodobań i swoich
    przekonań, nie licząc się w ogóle ze zdaniem innych.

    > No bo w to ze cena nieruchomosci zalezy od otoczenia to chyba wierzysz?

    Jesteś w stanie na podstawie zmiany otoczenia wycenić zmianę wartości
    swojej nieruchomości?
    Wartość nieruchomości to cena jaką jest w stanie zapłacić potencjalny
    nabywca. Czyli do chwili próby sprzedaży nie powinno się mówić o
    wzroście czy spadku wartości.
    Rzecz polega na tym, że wygląd otoczenia to kwestia subiektywnych odczuć
    estetycznych, czyli kwestia gustu. Dla jednego potencjalnego nabywcy
    wartość może wzrosnąć, a dla innego spaść. Jednemu może się podobać to
    samo co i Tobie, a inny to skrytykuje i nazwie brzydotą.

    Dam Ci przykład. Kupiłem nieruchomość z półhektarową działką, na końcu
    której płynie strumyk, a część działki jest mocno obniżona i jest
    podmokła. W pobliżu będzie budowana obwodnica.
    Dla wielu klientów było to wadą obniżającą wartość całej nieruchomości.
    Dla mnie było to ogromną zaletą, bo w przyszłości myślę o wykonaniu
    wymiennika gruntowego do PC. Ponieważ teren już jest obniżony to
    wystarczy rozłożyć rury w płytkich wykopach, a następnie nawieźć ziemi
    podnosząc i wyrównując grunt. Liczę na pozyskanie tanim kosztem dużej
    ilości ziemi podczas budowy obwodnicy, a samą obwodnicę jako kolejny
    atut dla interesu, który chcę rozkręcić. :)
    Jak więc widzisz dla kogoś coś jest wadą, a dla innego zaletą. Prawda
    polega na tym, że każda nieruchomość musi znaleźć swojego nabywcę, który
    będzie umiał dostrzec zalety.