    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Co z drzwiami wejsciowymi na dole z zewnatrz??
    Date: Wed, 29 Apr 2009 12:52:08 +0200

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Uszanowanie.
    >
    > Jak powinny byc wykonczone drzwi zewnetrzne na dole?
    > Pod drzwiami ulozylem styropian parkingowy, z zewnatrz dojda schody, a co
    > na styku z drzwiami i schodami?? Tasma jakas i folia?? Tasma moze odkleic
    > sie po roku i woda moze zaciekac pod styropian. Co z tym zrobic??

    Witam,
    Ja zrobiłem to podobnie jak pod oknami balkonowymi (opisywałem wcześniej).
    Wylewka w wiatrołapie została zrobiona tak, że nie dochodzi do drzwi, lecz
    kończy się tak jak zaczynają się glify otworu drzwiowego. W powstałą
    "dziurę" między drzwiami a wylewką wkleiłem styrodur obniżony o ok 1cm w
    stosunku do wylewki (weszło 2 kawałki po 8cm), przyklejając go do wylewki
    oraz papy na chudziaku. Drugą płytę styroduru od zewnątrz zlicowałem z
    kątownikiem pod drzwiami. Po bokach uzupełniłem klejem Tytan EOS. Wylewkę
    zeszlifowałem na głebokość ok 1cm wgłąb pomieszczenia (ok. 30cm). Następnie
    na to wkleiłem siatkę 320, obejmując wylewkę, wierzch styroduru oraz
    zewnętrzną pionową powierzchnię styroduru. Kleiłem tak, aby pod kątownikiem
    nie zostawić pustej przestrzeni. Klejem wyrównałem do poziomu posadzki, a
    fliziarz przykleił już na to kafle.
    Kolejny etap (jeszcze przede mną) to wklejenie taśmy uszczelniającej na
    styku kątownika i styroduru pod nim oraz styroduru i izolacji pionowej.
    Wklejam to na szlam uszczelniający Remmers (dostępne także z PCI, Mapei) i
    maluję całość tym szlamem. Przed wejściem będę miał kostkę granitową, a w
    glif wstawię dociętą płomieniowaną płytę granitową.

    --
    Bartek