    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: (Ćwierć) inteligentny budynek
    Date: Mon, 23 Feb 2015 11:30:33 +0100

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Co z automatyki domowej zrobiliście u siebie i jesteście zadowoleni?

    Nic :-)
    No dobra oczywiście kocioł i rekuperator mają swoje sterowniki, ale
    centralnego nie ma. Miał być ale koniec końców okazało się że tam na co
    dzień nie ma co grzebać wystarczy raz dobrze ustawić. A jak jest impreza to
    jeden klik na ściennym sterowniku jest tak samo wygodny jak jeden klik na
    tablecie czy telefonie - z tą różnicą że tablet czy telefon trzeba najpierw
    znaleźć :-)

    > Co zrobiliście, ale spokojnie można było odpuścić?
    > Czego nie zrobiliście, ale na pewno zrobicie w kolejnym domu?

    Ten dom jest _kolejnym_ domem. W poprzednich miałem zarówno "sceny
    świetlne" - gadżet dla szpanu. A szukanie pilota lub podejście do sterownika
    wcale nie jest wygodniejsze niż po prostu podejście do zwykłego włącznika.
    JAk i oświetlenie sterowane czujnikami ruchu - w skrócie w dzień to
    niszczyciel żarówek, a w nocy nagły oślepiacz.

    > Celem nie jest wydanie (bez sensu) maksymalnej ilości kasy i stąd ten
    > nieco przewrotny tytuł postu.

    > Natomiast dom za chwilę zacznie się budować i planuję nieco się pobawić
    > dokładając parę ficzerów.

    Jedna rada: Jak już koniecznie chcesz to rób wszystko bezprzewodowo.

    Już kilka razy dorabiałem coś komuś, bo zrobił sobie "inteligentny dom" i
    właśnie np. włącznik przy łóżku do gaszenia światła na całym piętrze, po
    czym po kilku miesiącach użytkowania się okazywało że łóżko to jednak trzeba
    by przestawić na inną ścianę :-)

    To samo z włącznikami oświetlenia - takich spraw to nawet nie zliczę:
    pomalowane ściany ustawione meble i dopiero wtedy użytkownik orientuje się
    że włączniku są nie tam gdzie mu jest wygodnie :-)

    Aha no i oczywiście jak chcesz te słynne "sceny świetlne" to zrób dużo
    niezależnych źródeł światłą: np. lampy na suficie + kinkiety + wąż led wokół
    sufitu + stojąca lampa. Bo jak sobie w salonie powiesisz jedną lampę to z
    tej całej automatyki nic nie wyjdzie. A ludzie tak robią: zamawiają
    "inteligentny dom" płaca 10+ kpln i dostają możliwość sterowania
    oświetleniem - tyle że w każdym pokoju jest tylko jedna lampa i co najwyżej
    można sterować jej ściemnianiem (jeśli żarówka na to pozwala). Więc jedyny z
    tego pożytek to że można zrobić symulator obecności użytkowników w domu.

    Pozdrawiam
    Ergie