    From: "kogutek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Cynkowanie na zimno
    Date: Sun, 22 Jan 2012 23:46:06 +0000 (UTC)

    tomek <t...@...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > czy ktoś stosował kiedyś cynkowanie na zimno sprayem? Właśnie kończę spawać
    > barierkę na balkon i trzeba to będzie ocynkować. Jest dość spora i jej
    > transport jest przez to utrudniony. Słyszałem, że taki sam, a nawet (niby,
    > tu jakiś test solny
    > http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/20/31/24/
    07/2031240721_1) lepszy
> [...]
    > strona producenta http://www.zinga.eu/
    >
    > Ta firma jako jedyna ma aporobaty umożliwiające zastosowanie ich produktów
    > do zastosowań profesjonalnych takich jak cynkowanie wielkich mostów itp.
    > podobno mają jakieś umowy z NATO. Więc to wszystko wygląda poważnie, a za
    > puszkę sprayu 500ml zapłacę ok. 100zł co by mi bardzo odpowiadało.
    >
    > No i co ważne, bo jak czytam swój post to wygląda jak jakieś "naganianie"
    > klientów albo post przedstawiciela handlowego :-) Więc nie jest to nic z
    > tych rzeczy i nie mam żadnych powiązań z tą firmą, po prostu na nią trafiłem

    Wiem że się stosuje. Ale to bardziej dla oka. Jak powłoka z cynku nakładanego
    ogniowo się zarysuje to tym poprawiają. Warstwa cynku zabezpiecza stal na
    drodze elektrochemicznej. Metalem który koroduje jest cynk. A że koroduje
    kilkadziesiąt razy wolniej niż stal to zabezpiecza stal. Dokąd nie skoroduje
    cały nałożony cynk ( tak teoretycznie to wygląda) to nie ma prawa korozja
    ruszyć stali. W praktyce nie jest tak różowo. Ale działa. Jak nie ocynkujesz
    ogniowo to cynk z aerozolu może niewiele dać. Przede wszystkim nie jesteś w
    stanie przed malowaniem uzyskać odpowiedniej powierzchni na stali. Może
    zamiast cynkować pomaluj. Najpierw czyszczenie z korozji i nalotów. Najlepiej
    piaskowanie. Potem nałożenie powłoki fosforanowej Fosolem. Potem dokłądne
    mycie ciepłą wodą i potem wodą z Emulsolem i na koniec najlepiej woda demi.
    Jak wyschnie to podkład epoksydowy i na wierzch też epoksydowa nawierzchniowa.
    Takie malowanie odpowiada malowaniu proszkowemu z górnej półki. Sam widzisz ze
    lepiej zawieźć do cynkowania ogniowego. Jak dobrze zrobią to za dwa lata
    pomalujesz farbą dedykowana do ocynku i masz spokój na najbliższe 20 lat.