eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCynkowanie ogniowe - czy potrzeba dodatkowego zabezpieczenia? › Re: Cynkowanie ogniowe - czy potrzeba dodatkowego zabezpieczenia?
    From: AL <a...@s...tam>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Cynkowanie ogniowe - czy potrzeba dodatkowego zabezpieczenia?
    Date: Mon, 11 Oct 2010 23:08:10 +0200

    AL pisze:
    > wlasnie przywiezli mi brame z cynkowania ogniowego.
    (...)

    dzieki za sugestie.
    zakupilem farbe Nobiles Dach i Rynna - mam zamiar jednak pomalowac ta
    brame, poki jeszcze nie przykrecilem listew do niej.

    na stronach producenta:
    "Do powierzchni wykonanych z metali nieżelaznych takich jak: ocynk,
    miedź czy aluminium polecamy natomiast bezpodkładową farbę Nobiles Dach
    i Rynna o matowym wykończeniu. To farba przeznaczona do
    ochronno-dekoracyjnego malowania powierzchni takich jak blachodachówki,
    rynny, rury, konstrukcje metalowe, siatki ogrodzeniowe, itp. Dzięki
    nowoczesnej formule, wysoce odpornej na działanie czynników
    atmosferycznych oraz mechanicznych zapewnia długotrwałe i profesjonalne
    zabezpieczenie antykorozyjne malowanej powierzchni.
    (...)"

    i dalej

    "Podłoża ocynkowane należą do grupy podłoży trudnych do malowania,
    ponieważ warstwa cynku sprawia, że większość farb nie utrzymuje się
    trwale na powierzchni tego metalu. Właśnie dla tak trudnych podłoży
    Nobiles opracował gruntoemalię Nobiles Dach i Rynna, bezpodkładową
    farbę na ocynk, miedź i aluminium. W przygotowaniu podłoża należy
    rozróżnić dwa warianty. Podłoża nowe - nigdy wcześniej nie malowane
    należy oczyścić 1-2% roztworem amoniaku. Następnie spłukać obficie wodą
    i wysuszyć. Nowe powierzchnie ocynkowane należy wysezonować przez ok. 4
    miesiace. (...) "

    pytanie mam do tego ostatniego zdania - skoro cynkowanie bylo pare dni
    wstecz - powinienem przed malowaniem poczekac te 4-ry miesiace, czy mam
    to olac i malowac od razu ?
    (brama jeszcze nie zalozona - lezy sobie w garazu)

    --
    pozdr
    Adam (AL)