  • 1. Data: 2013-11-23 12:06:18
    Temat: Re: Czego nikt o ledach nie mówi
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 22 listopada 2013 16:42:46 UTC+1 użytkownik Wielebny napisał:
    > Ciekawy artykuł dziś trafiłem na HN:
    >
    > http://www.edn.com/electronics-blogs/led-insights/44
    23570/That-60W-equivalent-LED--What-you-don-t-know--
    and-what-no-one-will-tell-you-

    > Po angielsku. W skrócie - czego nikt nie mówi o żywotności ledów o dużej
    >
    > mocy: ich żywotność drastycznie spada po włożeniu do ciasnych oprawek.
    >
    > Typowy led włożony do zamkniętego klosza = automatyczne kilkukrotne
    >
    > skrócenie jego żywotności.
    >

    > Przy okazji kanał na yt gościa który bada i rozbiera takie żarówki:
    >
    > http://www.youtube.com/user/electronupdate - ma kilka ciekawych porównań.

    Jak nikt nie gada? Toć to oczywistość jest.
    Stare ledy z lat 80-90-tych miały żywotnośc na poziomie setek tysiecy godzin.
    Bo swiecily slabo, grzaly sie niewiele.

    A te dzisiejsze gdzie samo złącze grzeje sie dosyć mocno mają katakogową żywotność
    sporo mniejszą i do tego mają być stosowane z radiatorami.

    Mnie bardziej dziwi to bezrefleksyjne uwielbienie dla led-ów. I wrzucanie w jedną
    przegródkę taśm, lampek i żarówek mocnych.
    No i udawanie że kierunkowy led to to samo co żarówka "świecowa"...