    Subject: Re: Czeka mnie REWOLUCJA. Gaz.
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <6060b357$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 28 Mar 2021 22:47:16 +0200

    W dniu 2021-03-28 o 20:35, Kris pisze:
    > A sprawdziłeś powyzej jakiej pojemności instalacji producent zaleca
    > dodatkowe naczynie?
    > Nie sprawdziłęś boś teoretyk a z praktyki nie wiesz

    Proszę bardzo oto zapis producenta z instrukcji obsługi:

    "Kotły opisane w tej instrukcji mogą być podłączone do instalacji c.o. o
    pojemności max. 105litrów. Dopuszczalny jest montaż do instalacji o
    większej pojemności, po zastosowaniu dodatkowego wzbiorczego naczynia
    przeponowego. Doboru naczynia wzbiorczego do odpowiedniej pojemności
    wodnej instalacji grzewczej powinien dokonać projektant instalacji c.o..
    Zamontowania wzbiorczego naczynia przeponowego powinien dokonać
    wykonawca instalacji zgodnie z obowiązującymi przepisami"

    Taki dom jak Majki, budowany ponad 10 lat temu ma zapotrzebowanie
    grzewcze ok. 8-10kW

    Aby ogrzać taki dom potrzeba łącznie ok. 15-20mb grzejników panelowych
    typu 22 o wysokości 600

    Typowe grzejniki typu 22 mają pojemność ok. 6,6 litra na 1mb

    Jak wiec łatwo policzyć same grzejniki posiadają już ok. 100-130 litrów
    pojemności.

    A gdzie jeszcze rury, zasobnik CWU, podłogówka, którą posiada Majka?
    Ponadto napisała ona, że posiada jeszcze garaż, a w nim system grzewczy.
    Są tam prawdopodobnie dodatkowe grzejniki. Ile i jak duże? Grzejniki
    drabinkowe mają większą pojemność w stosunku do mocy.

    Dolicz sobie jeszcze wodę w obiegu (rury) oraz wodę grzejącą zasobnik
    CWU. Kwestią jest jeszcze jaki zasobnik. Z wężownicą ma pojemność obiegu
    wody kotłowej ok. 8-10 litrów. Dwupłaszczowy może mieć pojemność rzędu
    15-30 litrów, a typu zbiornik w zbiorniku rzędu 30-40 litrów.

    Jak więc widać w przypadku Majki, zdecydowanie będzie potrzebne
    dodatkowe naczynie przeponowe w przypadku układu zamkniętego.

    Rzecz w tym, że ja jestem i teoretykiem i praktykiem z dużym
    doświadczeniem, a nie tak jak ty zwykłym ignorantem-użytkownikiem
    jedynego kotła w życiu, użytkowanego w mieszkaniu, który nawet nie ma
    pojęcia jak działa instalacja grzewcza. Dlatego w odróżnieniu od ciebie
    umiem to policzyć i wiem, kiedy dodatkowe naczynie będzie potrzebne, a
    kiedy nie.

    Tak więc przestań pajacyku-teoretyku pieprzyć od rzeczy w tematach o
    których kompletnie nie masz pojęcia i przestań dyskredytować i pomawiać
    takie osoby jak ja, które wiedzą o czym piszą. Radzę, więcej pokory i
    więcej szacunku do ludzi.