    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czeka mnie REWOLUCJA. Gaz.
    Date: Sun, 28 Mar 2021 23:24:58 +0200

    > Chciałabym, żeby z kotłów 1F/2F pracował u mnie ten, który mniej spali jednostek
    gazu na jednostkę wytworzonego ciepła, żeby to był kocioł cichszy niż głośniejszy,
    trwalszy niż mniej trwały.

    Ja też lubię wiedzieć, ale jeśli ktoś mi mówi że miś uszatek ma
    klapnięte uszko, pytam dlaczego. Ty też pytaj, bo mnie użytkownik nie
    odpowie.

    Dostałaś wyszczególnione wszystkie zalety kotła 1f który grzeje bufor.
    Jesteś do tego przyzwyczajona, rozumiem. Ale zapytaj kolegów o wady. to,
    że bez trzeciej rurki czas dostawy wody w 1f i 2f, będzie prawie taki
    sam już wiesz. to że całe ciepło, które pójdzie w nagrzanie bufora tak i
    tak zostanie w domu to już też wiesz. a powiedzieli Ci ze latem też?
    Jeśli poza sezonem grzewczym, przyjdzie chłodniejszy dzień, to w 2f
    potrzebujesz kilku minut, aby się nagrzały kaloryfery. w 1f - musisz
    zagrzać baniak. Jeśli wyjedziesz na kilka dni - to też będzie strata na
    utrzymywania baniaka w gotowości, albo ponowne nagrzanie. Czy baniak nie
    wymaga serwisu? Legionelioza, dodatkowa pompa?
    Dlatego konsekwentnie pytam czy warto się pierdzielić z 1f+baniak, dla
    uzyskania większej stabilności wody użytkowej podczas odkręcania
    drugiego kranu. JA widzę wyższość instalacji 1f+baniak TYLKO w tym
    jednym jedynym przypadku. No i jeszcze nie da sie "ciurkać" ciepłą wodą.
    (przynajmniej latem), bo zimą buforem dla 2f stają się kaloryfery. (to
    jeszcze zależy od wymiennika, ale mój ariston i termet tak mają)
    Co do kosztów gazu, myślę że wytworzenie ciepła(2f), będzie tańsze niż
    wytworzenie i utrzymanie 1f+baniak). szczególnie latem. na pewno ktoś
    mnie wyśmieje, ze różnica jest minimalna, nie ma jej, albo nawet jest
    odwrotnie. poproś wtedy o logiczne wyjaśnienie.
    Spróbuj oszacować ile złotych rocznie poleci w komin, i jak długo kocioł
    będzie żył. strzelam że spalisz 2tyś na rok, a kocioł spełniający
    minimalne wymagania kosztuje 3.5 tyś. Piszesz o 1f+baniak, wspominając o
    kwocie 10tyś. Zastanów się jak długo droższe rozwiązanie będzie się
    zwracać. przez 10, 20, 30 lat? JA tego nie wiem, nie wstydzę się tego,
    ale pytam jak to oszacować. I teraz przychodzą koledzy którzy wiedzę
    mają duuuużo większą od mojej, ale zatajają wady. Koledzy którzy srają
    pieniędzmi, którzy nigdy sobie nie zadali takich pytań jakie ja stawiam,
    ale sentencja "tanie mięso jedzą psy" usprawiedliwia wszelkie wydatki.
    Piszę o termecie, bo go mam. ale tanie kotły robi jeszcze parę firm. nie
    wierzę że ariston, beretta... robią gówno, bo te firmy splajtowałyby.
    Nie wierzę, bo te kotły z którymi się spotykam, nie padają jak muchy.
    Opisywałem jeden który "padł", ale uszkodzeniu uległa dioda zabita
    wyładowaniem, a nie precyzyjna mechanika. natomiast wtedy spotkałem się
    z próbą naciągnięcia na wymianę płyty głównej. Ponownie próbowano mnie
    naciągnąć przy zakupie kolejnego kotła. poczytaj sobie (sory nie wiem
    czym czytasz i jak dać linka) szczególną uwagę zwracając na Użytkownika

    tani kocioł 2f kondensacyjny 07.09.2020, 13:13
    dofinansowanie wymiany ogrzewania w Bytomiu 7.10.2020, 09:10

    Zalety są oczywiste, pytaj o wady.

    ToMasz

    ponawiam propozycje. jeśli jest szansa że zdecydujesz się na 2f, moge Ci
    na filmie pokazać jak działa, reaguje na zmiany wypływu. Czy będzie
    działał za 10 lat - śmiało i ze 100% pewnością odpowiadam - NIE WIEM.
    Wierzysz mi? A czy wierzysz tym którzy sugerują/twierdzą że na100% nie
    będzie działał?