    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Subject: Re: Czujnik zamknięcia drzwi na klucz
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 17 Apr 2017 17:55:56 +0200

    W dniu 2017-04-17 o 15:52, Marek pisze:

    > nie
    >
    > W mówię potocznej wszystkie takie "łączniki" jak na obrazku to zawsze
    > były krańcówki bez względu na przeznaczenie.

    W mowie potocznej bardzo często ludzie popełniają błędy. Takim błędem
    jest nazywanie wszystkich tego typu łączników krańcówkami.

    Krańcówka to jest określenie przeznaczenia.

    Określenie typu związane jest ze sposobem działania.

    Łącznik monostabilny to taki łącznik, który po zwolnieniu nacisku zawsze
    powróci do jednego, stabilnego położenia.

    Łącznik migowy określa sposób łączenia. Łączenie to odbywa się w bardzo
    krótkim czasie, niezależnie od szybkości nacisku.

    Nazwanie wskazanego przez mnie łącznika zarówno monostabilnym, migowym
    czy też krańcowym jest jak najbardziej prawidłowe, ponieważ spełnia on
    wszystkie warunki poszczególnych określeń, a Twoje czepialstwo jest po
    prostu bezsensowne.