    From: maniek4 <r...@a...tyb>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy dobrze mam ustawione ?
    Date: Wed, 27 Dec 2017 23:31:06 +0100
    <b...@g...com>
    <9...@g...com>
    <e...@g...com>
    <9...@g...com>
    <p20up1$onf$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <p212c1$qt7$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <p2157i$uta$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>

    W dniu 2017-12-27 o 23:13, Adam Sz. pisze:

    > A, OK. Ostatnio się ciągle 2,2-2,4 na grupie ceny przewijały za m3 i taką
    > przyjąłem :)

    Mozliwe, ale wlasnie placilem fuckture to moge podac dokladniej dla
    uscislenia wyliczen.

    > A policz teraz moją ciotkę - 12 ton węgla po licząc ~34MJ z jakąś raczej
    > marną sprawnością pieca rzędu 60% to ~68 tys kWh (kosmos).
    > Odpowiednik gazu to 7555m3 * Twoje 1,89 pln = ok 14k pln. Da się?
    > Bez problemu ;)

    To sie nazywa ogrzewanie atmosfery. :-)

    > Dom wybudowany w latach 90tych z hasioka - półpiętra, balkony...
    >
    > Teraz chyba ma mniej bo wymieniała w ostatnich dwóch latach okna na nowe.
    > Ale nadal nie ma żadnego ocieplenia w dachu i żadnego ocieplenia ścian
    > (jak jej teściu fachowiec "będzie pan zadowolony" tynkował chatę to
    > zabronił ocieplać styropianem, bo pod styropianem "tylko pleśń rośnie"... :(
    >
    > Podłogi na parterze też żadnego ocieplenia (częściowo na gruncie, częściowo
    > podpiwniczony), nawet w kapciach tam zawsze mocno pizga po nogach.
    >
    > Eh ci starzy budowlańcy ;)

    Dramat qzwa.
    Popatrz po dachach jak snieg spadnie. Obstawiam, ze 90% dachow jest
    spitolonych. Jak robilem ocieplenie i ogladalem zdjecia jak sie ociepla,
    to nie brak zdjec wykonanych ocieplen w tym na drugim planie murlaty
    zasypywanej z zewnatrz scinkami welny. To jest budowlana kpina. Murlata
    jest miejscem determinujacym ocieplenie przy wietrznej pogodzie a jest
    calkowicie olewane przez wykonawcow. Tutaj Kiki ze swoja cierpliwoscia
    moim zdaniem przysluzyl sie wielu czytaczom tej grupy, rowniez mi
    zwracajac uwage na ten newralgiczny element.
    Za to dobre slowa mu sie naleza.

    Pozdro.. TK

    ---
    Avast.