  • Data: 2010-09-03 07:14:19
    Temat: Re: Czy dom musi się "uleżeć"?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Budyń napisał:

    > jaki grunt by nie był , jesli w okolicy stoja domy to ty też postawisz.
    > Najwyżej fundament bedzie drozszy. Ale w kontekscie dobrze położonej
    > działki to nie ma wielkiego znaczenia.

    Coś mi się zdaje, że za bardzo upraszczasz sprawę...
    W Lanckoronie też stały domy jeden przy drugim i się wszystkie poosuwały...

    Ja przed rozpoczęciem inwestycji sprawdziłem właśnie fakt czy dzialka
    nie leży na osuwisku, a drugą sprawą było ustalenie wpływu wód i cieków
    na samą działkę - czy czasem nie jest terenem zalewowym. Do inwestycji
    przystępowałem w 2007 roku i wtedy organizowałem wszelkie potrzebne papiery.

    Taka ekspertyza kosztowała mnie jakieś cztery stówy, a geolog, czy jak
    on się tam zwie, wypisał wszelkie istotne okoliczności w
    kilkunastostronicowym zeszycie, który potem dostałem do ręki i mam go w
    dokumentacji.

    Inna sprawa, to fakt, że działkę już miałem, a nie ją kupowałem i
    chciałem tylko ustalić, czy nadaje się pod budowę.

    Myślę jednak, że jak chce się kupić działkę, to też nie bez sensu będzie
    zrobić dla tej 'nie Twojej' jeszcze taką ekspertyzę i odżałować te kilka
    stówek, a mieć pewność, że nie kupujesz kota w worku. W razie jakby
    okazało się, że nie można tam budować, to wydatek uchroni przed
    nietrafioną inwestycją.

    pozdr
    robercik-us