eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCzy juz zaczeliscie sezon grzewczy? Bo ja tak - i chyba z torbami pojde przez to,.. › Re: Czy juz zaczeliscie sezon grzewczy? Bo ja tak - i chyba z torbami pojde przez to,..
  • Data: 2009-10-07 12:29:36
    Temat: Re: Czy juz zaczeliscie sezon grzewczy? Bo ja tak - i chyba z torbami pojde przez to,..
    Od: wolim <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 7 Paź, 12:27, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:
    > Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w
    wiadomościnews:9363229f-d473-4e4c-808e-ecb171dc3717@
    j28g2000vbl.googlegroups.com...

    > 15kg groszku daje przy 100% sprawności 4,5kW. Czyli realnie z 4kW. To są dwa duze
    grzejniki ?

    Jeden grzejnik duży (ok. 150 cm), jeden średni (ok. 100 cm), zasobnik
    140l i 2 podłogówki po 6 mkw ustawione na pół gwizdka (o tym
    zapomniałem wspomnieć w poprzednim poscie) ;)
    Grzejniki płytowe.

    Zakręcone mam trzy grzejniki "60", jeden "100", jeden "150", jeden
    "40" i dwie drabinki łazienkowe.

    No i na dworze jest jeszcze ciepło, a do tego palę w kominku ;)

    Producent pieca chwali się, że osiąga on sprawność na poziomie 82%.

    Piec jest 21kW, a nie, jak pisałem 24.

    W ogóle mam problem z ustawieniem tego pieca, bo jak np. włączę tylko
    grzanie wody użytkowej i ustawie piec na 55 stopni, to temperatura na
    piecu rośnie do prawie 70 przy włączonym wentylatorze, potem
    wentylator sie wyłącza i piec już nie stygnie do 55, bo w międzyczasie
    włącza się opcja "przedmuchiwania" retorty, która sprawia, że
    temperatura znowu rośnie ;) Problem znika, jak się odkręci 2 grzejniki
    i ma gdzie ciepło uciec. To "przedmuchiwanie" to chyba jest do tego,
    żeby nie wygasło w retorcie, jak są długie czasy histerezy (czy jak
    tam sie to nazywa) ;)

    Pzdry,
    /\/\\/\/