  • Data: 2010-07-13 08:32:08
    Temat: Re: Czy kupić dom z wilgotnymi ścianami w piwnicy?
    Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam taki dom z 1966 r. W zimie na tych ścianach pojawia się piękny szron, a
    jak topnieje to ścieka i robią się niewielkie kałuże.
    Przez większą część roku ściany są wilgotne. Problem występuje tylko na
    jednej (północnej) ścianie. Prawdopodobnie wogóle nie ma tam izolacji
    pionowej. W lecie wszystkie okienka są otwarte i ściany w końcu wysychają,
    jak jest pogodne lato. Na zimę okienka zamykam i wtedy momentalnie pojawia
    się wilgoć na ścianach (innej wentylacji brak).
    Wszystko zależy, co w tej piwnicy chcesz mieć? Ja w wilgotnej części trzymam
    tylko opony i jakieś graty, którym wilgoć nie przeszkadza. W części suchej
    mam ziemniaki, słoiki i węgiel i nie ma tam większego problemu z wilgocią,
    ale na przykład kartony postawione na podłodze rozpadają się. Muszą stać na
    regale, bo od podłogi podciąga wilgoć. Od lat przymierzam się, aby budynek
    odkopać i zrobić izolację pionową, ale mam wątpliwości, czy to coś da, skoro
    przez podłogę nadal będzie podchodzić.
    Jacek