  • 1. Data: 2010-07-13 07:28:32
    Temat: Czy kupić dom z wilgotnymi ścianami w piwnicy?
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    Mam na oku dom z lat 70-tych. Ogólnie jest ok, nieźle utrzymany. Ma
    niestety największy dla mnie feler w postaci tego, że ściany w piwnicy
    na wysokości ok. kilkudziesięciu centymetrów mają "wykwity" po wilgoci
    oraz są miejscami zawilgocone (Mimo upalnej pogody w ostatnich dniach,
    stale uchylonego okna w piwnicy). Wykwity nie są na całej długości ścian
    ale pojawiają się w wielu miejscach.
    Dowiadywałem się trochę w temacie ew. sposobów zwalczania wilgoci,
    niewykluczone, że w tym domu wina leży po stronie kiepskiej izolacji
    pionowej (jak to wtedy - robiono to smarując ściany na zewnątrz smołą
    lub inną "papką").
    Wilgoć nie przenosi się póki co na wyższe partie piwnicy, na parterze
    też jest sucho.
    Czy myślicie, że to poważny problem? oglądałem dom z fachowcem, który
    powiedział, że można to zostawić na razie, a przy najbliższej okazji
    skuć tynk z zamoczonych ścian i pomyśleć co dalej. Nie chciałbym po
    prostu wtopić w niekończący się problem z wilgocią - czy każde tego typu
    zawilgocenie da się trwale usunąć? jakie mogą być koszty?

    Ew. co jeszcze sprawdzić, żeby dało się określić jak poważny jest to
    problem?

  • 2. Data: 2010-07-13 08:32:08
    Temat: Re: Czy kupić dom z wilgotnymi ścianami w piwnicy?
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Mam taki dom z 1966 r. W zimie na tych ścianach pojawia się piękny szron, a
    jak topnieje to ścieka i robią się niewielkie kałuże.
    Przez większą część roku ściany są wilgotne. Problem występuje tylko na
    jednej (północnej) ścianie. Prawdopodobnie wogóle nie ma tam izolacji
    pionowej. W lecie wszystkie okienka są otwarte i ściany w końcu wysychają,
    jak jest pogodne lato. Na zimę okienka zamykam i wtedy momentalnie pojawia
    się wilgoć na ścianach (innej wentylacji brak).
    Wszystko zależy, co w tej piwnicy chcesz mieć? Ja w wilgotnej części trzymam
    tylko opony i jakieś graty, którym wilgoć nie przeszkadza. W części suchej
    mam ziemniaki, słoiki i węgiel i nie ma tam większego problemu z wilgocią,
    ale na przykład kartony postawione na podłodze rozpadają się. Muszą stać na
    regale, bo od podłogi podciąga wilgoć. Od lat przymierzam się, aby budynek
    odkopać i zrobić izolację pionową, ale mam wątpliwości, czy to coś da, skoro
    przez podłogę nadal będzie podchodzić.
    Jacek

  • 3. Data: 2010-07-13 08:47:39
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    W dniu 2010-07-13 10:32, Jacek pisze:
> [...]
    > lat przymierzam się, aby budynek odkopać i zrobić izolację pionową, ale
    > mam wątpliwości, czy to coś da, skoro przez podłogę nadal będzie

    Jeśli podchodzi przez podłogę to co wówczas można zrobić?

  • 4. Data: 2010-07-13 08:54:09
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Skuć, zrobić izolację i wylewki od nowa.
    Jednak i tak nie da się tego zrobić na 100%, bo pod powierzchnie dolne
    fundamentów się nie podejdzie.
    U mnie zresztą jest i tak bardzo nisko i z nową wylewką miałbym piwnicę na
    175 cm a mam trochę więcej.
    Jacek

  • 5. Data: 2010-07-13 11:51:41
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Przemolo pisze:

    > Jeśli podchodzi przez podłogę to co wówczas można zrobić?

    A wylać gumą w płynie i zrobić nową wylewkę nie prościej na podłodze ?

  • 6. Data: 2010-07-13 20:38:56
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    Kilka dodatkowych uwag:
    Farba i fragmenty tynku są wilgotne na wybranych obszarach od podłogi do
    mniej-więcej poziomu gruntu.
    W piwnicy jest ściana wewnętrzna dzieląca 2 pomieszczenia i ona też jest
    od podłogi jakieś kilkadziesiąt cm w górę zawilgocona - czyżby to efekt
    kiepskiej izolacji poziomej?
    Ponoć taki efekt jest głównie po większych opadach, a potem sukcesywnie
    to schnie.
    Na podłodze położono wykładzinę, gdy pod nią zajrzałem, wody nie było
    ale wilgoć wyczuwałem.