  • Data: 2014-04-22 07:38:21
    Temat: Re: Czy moglibyście się poznęcać nad projektem?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 21 Apr 2014 22:54:22 +0200, Ergie

    > W taki razie ponownie odpowiadam - z tego samego
    > z którego nie ma tam słowa "glebogryzarka".

    To jeszcze większy koszmarek niż "wiatrołap".

    > To nie jest słownik techniczny.
    > Powtarzam to jest słowo techniczne.

    Ale aerator jakimś cudem jest. I jakoś nie przekonuje mnie, że "wiatrołap"
    to słowo techniczne, bo i słowa techniczne są w SJP. Jeśli mają sens i
    podstawę by tam być.

    > Po co powielać pojęcia skoro każde pomieszczenie można nazwać...
    > "pomieszczeniem" :-)
    > Skoro jakieś słowo powstało i jest powszechnie używane w jakiejś branży
    > to znaczy że było potrzebne by coś _jednoznacznie_ określić.

    Ale to tylko dla Ciebie jest jednoznaczne. Zarówno moja żona, jak i
    szwagier (a wczoraj mieliśmy dyskusję m.in. na ten temat), który także jest
    budowlańcem z wykształcenia, a obecnie projektuje i rysuje domy, określa to
    pomieszczenie słowem "sień" a najczęściej po prostu jako "przedsionek".
    Żaden tam "wiatrołap".

    Tymczasem EOT z mojej strony.

    --
    Pozdor Myjk