    From: "Stolat" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy opłaca się jeszcze ekogroszek ?
    Date: Sat, 19 Jun 2010 15:08:09 +0200

    > Ogrzewanie z ciepłowni - koszt roczny, to jakieś1800, może 2000 zł
    > rocznie. Podgrzamnie wody też wynosi mnie sporo, bo 240 m3 x ok 12 zł/m3
    > daje coś ok 2500zł/rok. Razem to jakieś 4 - 4,5 tys/rok.
    >
    > Pisałem Ci wcześniej, że przy grzaniu węglem mój dom - faktyczna
    > powierzchnia ok 4 razy większa od powierzchni mieszkania, będę szacunkowo
    > w stanie ogrzać za kwotę niższą od tej, jaką płacę obecnie za co i cwu w
    > bloku w mieszkaniu.

    Poczekaj do pierwszej zimy to się okaże ile wyjdzie Ci węgla.
    Mi od sierpnia 2009 do marca 2010 wyszły 5x800=4 t ekogroszku.
    Dom 260 (2 kondygnacje)metrów licząc po podłodze, w tym 30m2 garaż
    nieogrzewany w bryle budynku.
    Mieszkamy na parterze tylko, tylko podłogówka 130m2-30m2=100m2
    Podłoga 2x5cm styro+3 cm styro z folia odbijającas kosmiczne promieniowanie.
    Sciany 15 cm styro.
    Strop w 80% terriva a 20% monolityczny. Piętro nieocieplone ( za wyjątekim
    sćian).
    Wejście na piętro zamknięte płytami z osb i na tym 10cm styro.
    Dach niecieplony.
    Temperatura w domu na poziomie 20C.

    W tym roku może wkońcu zakończe montować rekuperację.

    Pozdrawiam
    Michał