    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 17 Jul 2016 14:38:48 -0700 (PDT)
    <nmaeod$ins$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <nmag2q$k6j$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <nmai4u$mcf$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <nmbj26$fu6$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <nmctv6$u3q$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <nmgl2p$kge$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Czy projektor to telewizor?
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 17 lipca 2016 21:08:10 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > No oczywiscie, ze nie napisales. Ale tylko glupi nie zauwazy sensu tego
    > co piszesz. Taka wlasnie jest Twoja postawa i tyle.

    Ja tego nie napisalem - i podkreslam - nie o komfort mojego zycia chodzi.
    A co sobie glupi pomysli to trudno mi przewidziec.

    używania rozumu - jesli jakies dzialanie pozytywne krótkoterminowo poskutkuje
    rzeziami za lat kilkadziesiąt musze szukac innych rozwiązan.

    ich system ideologiczny zakłada wymordowanie nas lub uczynienie z nas niewolników.
    Katolicyzm nie zabrania uzywania rozumu. Bycie miłosiernym głupcem chwalebne nie
    jest.

    > Nie pamietam kogo dokladnie papiez sobie z Grecji przywiozl. Czy czasem
    > nie okazal sie glupcem?

    papiez nawoluje do milosierdzia, ja sie pod tym podpisuję. Polskie rodziny przyjely
    uchodzcow. Uchodzcy ci spierd... do niemiec. Czyzby im nie chodzilo o ratowanie
    zycia, a my katole dalismy sie wykorzystac?

    stwarzajc im warunki do zycie w ich wlasnym kraju.

    > Owszem, ale to pozniej.

    dlaczego pozniej? Siedzą bezpieczni w tureckich obozach, trzeba im podeslac kasy aby
    im rozbujac gospodarke to sobie sami poradzą.

    > Ale komu? Rzadowym, opozycji, czy chu wie komu jeszcze?
    > Co z tymi ktorzy walczyc nie moga? Bo oczywiscie wiemy, ze na wojne to
    > nie ma prostego przepisu i gina postronni ludzie. Maja prawo godnie zyc
    > czy nie?

    mają. I maja przede wszystkim we wlasnym kraju. Komiu podeslac karabiny nie wiem bo
    specyfiki konfliktu nie znam.

    > Pisaniem zeby nie wpuszczac? Chodzisz moze po zlej dzielnicy noca w
    > koszulce z napisem mam was gdzies pedaly tej dzielnicy? Mniej wiecej
    > podobnie wyglada tam zycie. Kazdy dzien to wyzwanie. Ty wyciagasz nogi w
    > fotelu i zastanawiasz sie co to jutro kupic w Biedronce.

    Miedzy niewpuszczeniem imigrantow ekonomicznych z powodów bezpeczenstwa a
    niepomaganiem jest spora roznica ktorej dostrzec nie chcesz.

    > Twoj cel niczym Cie nie wyroznia od celu wzglednie wrazliwego czlowieka,
    > ktory bedzie zalowal, opowiadal jak to im zle, ale za nic nie zgodzi sie
    > na zmiane wlasnego spokoju. A ze tak walne slowem pisanym, choc
    > umoralniac nikogo tu nie zamierzam. Napisane jest: bylem glodny a nie
    > daliscie mi jesc.

    katolstwo rozumie to tak - podziel sie jedzeniem tym ktore masz. Ale oni nie chcą -
    oni chca wiecej niz my mamy (i jada do niemiec). Zasada milosci blizniego nie
    przewiduje traktowania innych lepiej od siebie.

    Bylem spragniony a nie daliscie mi pic. Przybyszem
    > bylem a nie przygarneliscie mnie... Calosc sobie odswiez, bo zdaje sie,
    > ze zapomniales.

    ty nie zapomniales -ale ich nie rozumiesz.

    > Druga sprawa to jestes katolikiem i chodzisz do kosciola z tego co
    > piszesz pewnie czesciej niz wiekszosc deklarowanych. Problem w tym, ze
    > to co piszesz tu pozwala domyslac sie, ze to "lezenie krzyzem" nie
    > sprawia, ze jestes lepszym czlowiekiem. Nie zrozum mnie zle. Nie oceniam
    > Cie. Uwazam tylko, ze idziesz na skroty.

    nie - to ty idziesz na skróty. Pomagajmy, a potem chodzby potop i rzeź, zero
    refleksji jak im pomoc, a sobie (w sense naszym rodzinom, spolecznosci) nie
    zaszkodzic. Jesli jest taki sposob trzeba go użyć.

    > Tu nie chodzi o moj przepis na rozwiazanie problemu tylko o empatie,
    > ktorej Tobie zadeklarowamu katolikowi bardzo brakuje.

    tobie sie pozajaczkowało cos - gdzie masz w zasadach religijnych kk empatie? Uznales
    to za synonim milosierdzia a to nieprawda, i spodziewasz sie ze gdy nie jestem
    wzruszony do łez, to nie jestem miłosierny. Błąd merytoryczny.

    b.