    From: Collet <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy tak położony gips, gładz jest prawidłowy?
    Date: Tue, 24 Nov 2009 09:29:46 -0800 (PST)

    On 24 Lis, 11:57, "Tornad" <t...@o...net> wrote:

> [...]
    > pomalowanego jakis g... moze wapnem z dodatkiem jakiegos kleju w proszku a
    > moze nawet bez, tylko siwca dodali...
    >  I na te okolicznosc kupilem podobno najlepszy grunt polecony mi w sklepie. I
    > co? Ano kapie to z walka, wiecej na podlodze niz na scianie zostawalo a co
    > najwazniejsze to ta stara farbe nawijalem na walek. Owszem tez mi radzono pol
    > na pol z woda - efekt ten sam.
    > Jak jestes taki doswiadczony to wytlumacz mi dlaczegotaksie dzialo i jak
    > temu zapobiec.>  >Bo mnie z kolei sie wydaje, ze fabryka robiaca ten

    zwykly Twoj blad .. wszystkie farby wpienne, klejowe itp., ktore po
    namoczeniu odchodza od sciany ( a nawet i nie po namoczeniu) nalezy
    zdrapac ... Ty byles na tyle leniwy, ze poszedles po grunt i
    jechane ... namoczone spuchlo i kleilo sie do walka ... leniwy traci
    dwa razy ;-) fabryka wie do czego robi ten grunt i wystarczy poczytac
    specyfikacje techniczna, a ze jakis cymbal w sklepie o tym nie
    wiedzial to juz inna sprawa .. byc moze nawet nie powiedziales mu do
    czego chcesz uzyc.. jezeli powiedziales to jednak gosc jest cymbal

    > Byc moze, ja to troche znam od strony nazwijmy to teoretycznej popartej
    > chciwoscia producentow dbajacych glownie o swoja kase a nie o dobro klienta.

    na lenistwo grunt nie pomoze .. poczytac

    >  Ano wlasnie. Okazalo sie, ze gdy zastosowalem inny grunt i nierozcienczony to
    > udalo sie go jakos na sciane bez nawijania starej farby nalozyc i po
    > odczekaniu kilku dni ladnie pomalowac kolorem. Tylko w jednym miejscu farba mi
    > sie odspoila, wiec nadal nie jestem pewnyczyjak na wiosne przyjade toczy
    > nie bede musial tego mycczystracic tydzien na eksperymenty.

    stara farba odchodzila i nawet najlepszy grunt nie pomoze ;-) .. ok
    czesciowo cos zwiazalo, ale to nie jest zrobione starannie i
    fachowo .. poszedles na latwizne

> [...]

    > jakies stare przescieradlaczyfolie na klamoty rozkladam, na zasadzie prawa
    > przekory ale nawet dla niefachowca nie jest to konieczne.  Ale nie lubie
    > malowac gdyz jest to bardzo nudna robota.
    >  Nie wyobrazam sobie najlepszego podkladu nawet Sniezki aby dalo sie nimtak
    > malowac.
    >  I to byloby moje wytlumaczenie sie, ze nie tylko mi sietakwydaje; jesli nie
    > wierzysz moge Ci podeslac zdjecia.
    >  Dlatego pytam z pewnym zdziwieniem, czyzbysmy byli pod tym wzgledem, w
    > stosunku do tej zgnilej hamerykanskiej technologii aztakzacofani. I co na to

    nie mieszaj hameryki z naszym zacofanym o 100 lat krajem .. a inna
    sprawa jest, ze w Polsce nawet najlepsze farby potrafia kapac ..
    wracajac do gruntow grunt sniezki jest wlasnie takim kryjacym ( moze
    nie az tak, zeby po tem nie malowac ) i daje dobre efekty, ale tak czy
    siak, jezeli masz stare farby wapienne itp. to i tak po namoczeniu
    odchodza, a jedyna metoda jest usuniecie starych, luznych powlok,
    gladzenie, zagruntowanie i malowanie