    From: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy to droga publiczna?
    Date: Mon, 28 Dec 2009 20:18:05 +0100

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
    news:hhatdo$2i1$1@news.interia.pl...

    > Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał

    > Ale gmina taką ewidencję posiada.

    Gmina na 100% nie posiada, chyba, że starostwo delegowało jej takie
    uprawnienia. Ale jest to dosyć rzadkie. Gmina natomiast na pewno wie na
    których działkach znajdują się ich ulice. Moim zdaniem najlepiej udać się
    jednak do starostwa i samemu poprosić o informację z ewidencji gruntów.
    Można ustnie, można zarządać na pismie (koszt około 5 zł). Informacja taka
    wygląda jak wypis z rejestru gruntów z tą różnicą, że jak są właściciele
    osobami fizycznymi to nie sa podane ich dane osobowe (aczkolwiek czytałem
    tutaj że dane te nie są czasem ukrywane. Ja w Wawie nie widziałem informacji
    z danymi osób fizycznych). Jak będzie wpisana jako właściciel gmina i rodzaj
    użytku jako drogi to wiesz, że jest to droga publiczna. Jak będzie kilku
    współwłascicieli z ułamkowymi udziałami to prywatna. Może być jeszcze
    trzecia możliwość - jeden właściciel i ustanowione służebności przechodu i
    przejazdu.

    > A jeśli to jest tzw. "sięgacz" to prawie na 100 % jest to droga gminna lub
    > prywatna.

    Aleś mu pomógł. To wiadomo od początku.