    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Czy to jest rewolucyjny pomysł?
    Date: Wed, 30 May 2012 06:17:31 -0700 (PDT)

    On 29 Maj, 19:08, "Johnny" <j...@p...pl> wrote:
    > (...) a
    > co by było gdyby te wyrastające z rośliny macierzystej wąsy oplatać wokół
    > tyczek, jak pomidory? Widziałem w sklepach takie zgrabne powyginane
    > spiralnie tyczki do pomidorów? Czyli innymi słowy zrobiłbym z truskawki
    > uprawę a'la clematis.  Ja wiem, że np odmiana Elsanta dobrze trzyma się w
    > uprawach podwieszonych, ale u mnie wąsy biegły by z dołu do góry, no i
    > bylaby to najzwyczajniejsza uprawa gruntowa. Zysk widzę przedewszystkim
    > taki, że roślina nie jest pozbawiona odrostów, no ima duża powierzchnie
    > owoconośną.

    Owszem, może i powierzchnia duża, lecz owoce lichutkie będą. Wąsy się
    USUWA - chyba że chcesz, aby ich końce wydały nowe sadzonki. Te nowe
    sadzonki na końcach wąsów to duże obciązenie dla krzaka macierzystego
    póki się nie ukorzenią, krzak się wysila nie na owocowanie, lecz na
    dożywianie sadzonek przed ukorzenieniem.

    > Teraz proszę grupowiczów o wskazanie jakie są zady i walety
    > powyższej koncepcji, czy nie wyważam otwartych drzwi, bo pono wszystko juz

    Za dużo myślisz. Kup sobie truskawki wiszące i zrób z nich choćby
    nawet wiszące ogrody Semiramidy:
    http://tiny.pl/hpvtz
    Miejsca nie potrzebują, mogą rosnąć nawet na... drzewach 3333-)