  • Data: 2013-03-11 12:41:05
    Temat: Re: Czy warto dzi? si? budowa??
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-11 10:08, dziadek+40 pisze:
    > Tak sie zastanawiam czy w dzisiejszych czasach warto wchodziae w budowe
    > nowego domu.
    > Chodzi mi o aspekt demograficzny i finansowy.
    > Do tego dojd? domy sprzedawane przez starych ludzi, ktorzy budowali w latach
    > 90-tych i troche wczesniej z mysl? o swoich dzieciach, które wyjechaly w
    > swiat i po prostu nie chca mieszkac z rodzicami bo maja inne plany.
    > Wiem, ze te troche starsze domy to nie takie projekty jak dzisiejsze, ale
    Chyba jedyna wartość takiego domu "po grzybach", to grunt na którym
    stoi, jeśli jest to grunt w dobrym miejscu. Jeśli wystarcza ci lepianka
    postawiona w kryzysie, z tego co się dało zdobyć "zorganizować", w
    starych technologiach, w starym projekcie, to proszę bardzo -ale proszę
    nie marudzić, że ma błędy projektowe, konstrukcyjne i wykonawcze,
    przemarza, że problem z ogrzewaniem, że problem z wentylacją, że wilgoć
    podchodzi, że wszystkie okna, instalacje do wymiany, dach do kitu itd...
    Co innego jakiś fajny stary dom "poniemiecki", który choć jest do
    remontu, to przedstawia jakąś wartość choćby z okazji grubych ścian z
    prawdziwej cegły, ładny całokształt itp, ale nie porównujmy tego do
    kwadratowych betonowych koszmarków z lat 80.
    Wg mnie - jedyny sens budowania domu, to wybudowanie tego co się
    osobiście potrzebuje, i tak jak się potrzebuje. Jeśli budować, to tylko
    dobrze i z głową, czyli maksymalnie energooszczędnie (bo nijak sie nie
    zapowiada by jakakolwiek energia miała tanieć) i nowocześnie, tzn
    przynajmniej przewidując klimatyzację/ogrzewanie pompą ciepła/wentylację
    mechaniczną/ogrzewanie podłogowe itd bajery które powodują zmniejszenie
    kosztów utrzymania budynku a równocześnie podnoszą w nim komfort i
    jakość życia. Tylko że to nie będzie tanio. No ale nikt nie mówi, że
    własny domek to jest rozwiązanie tanie.
    Stawiać kolejnego sztrucla z byleczego, byle był własny - nie ma sensu,
    takich jest pełno...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173