    From: "luk" <l...@W...speed-net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Czym opryskiwać na kleszcze.
    Date: Mon, 6 Jun 2011 15:55:09 +0200

    Użytkownik "Jacek" napisał:

    > Dzięki. Już przekazałem.
    > Sąsiad kupi Sabunol, ale mimo wszystko chce opryskać też krzaczory w
    > ogrodzie (tuje i różne inne), bo kleszcze ewidentnie tam są, a jak nie
    > podjedzą sobie na psie, to pewnie i człowiekiem nie pogardzą.

    No właśnie mam podobny dylemat.
    Mamy od dwóch tygodni małego szczeniaczka przed drugim szczepieniem,
    na razie wybiegał tylko kilka razy na nasz ogrodzony trawnik koło domu
    (mała działka ok 1,5Ar w szeregówce ale w około za siatką "busz").
    No i złapał kleszcza (dziś byłem z nim u weterynarza) - wyciągnął kleszcza
    i polecił Advantix albo Frontline na psa...
    Ale... przede wszystkim mamy dwójkę małych dzieci, które non stop bawią
    na tej trawie w ogródku i co w tm wypadku ? Psikać czymś trawnik i rośliny ?
    Jakaś kwarantanna potem ? Zabronić dzieciom na dwór ? ech...
    podobno w lubelskim jakas plaga teraz

    --
    pozdr, Luk