  • Data: 2015-04-20 10:22:56
    Temat: Re: Czym przyspieszyć kompostowanie
    Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:5533f3ae$0$2189$65785112@news.neostrada.pl...

    > ... kolegom, nawet wirtualnym, wybacza się te drobne złośliwości. ;-)

    Hejka. Cóż za wielkoduszność. :-)

    > ...wnioski: kompostownik zmarł śmiercią naturalną, tak jak samodzielny
    > wyrób pustaków z żużlu, tudzież opylanie pończochą DDT upraw rolnych.
    > Miał swoje pięć minut i teraz pozwólmy mu odejść z godnością. Tych
    > pogrobowców co wciąż podejmują się reanimacji trupa przedstawić Zbowidowi
    > do odznaczenia. ;-)

    Na naszych działkach też wiele osób korzysta z opcji bezpłatnego odbioru
    przez ZUO odpadów organicznych w firmowych workach. Pozbywają się głównie
    tego co skoszą na trawnikach.
    Jednak dla kogoś, kto tak jak ja uprawia na kilku arach warzywa,
    rezygnowanie z kompostu byłoby czystym marnotrawstwem. Kompost daje b. dobre
    rezultaty nie tylko w warzywach ale również w krzewach i drzewach owocowych,
    roślinach ozdobnych czy nawet w nawożeniu trawników.
    Nie chcę robić Ci wykładu z roli próchnicy w glebie czy o powstawaniu
    gleb (np. czarnoziemów) bo sam możesz o tym przeczytać.
    Materia organiczna jest zbyt cenna aby ja bezmyślnie niszczyć.
    Pozdrawiam utylitarnie Ja...cki