    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czym szlifować kafelki, glazurę,płytki?
    Date: Tue, 24 Aug 2010 17:29:48 +0200

    "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> wrote:

    > Kup dobra tarcze. Np żbik i inne tego typu (tzn w nazwie maja jakiegos
    > zwierza :) Tarcza 180mm kosztuje ok 150zl. Gres podlogowy pozwala ciac na
    > plasterki grubosci 2mm na maszynce dedra, gdy tarcza marki dedra
    > powodowala odpryski 3mm.
    > Ta sama firma robi tez tarcze 125 i 115mm.
    > Sama szlifierka tez nie powinna miec luzow na wrzecionie.

    Ja polecam tarcze norton z praktikera. Po przecięciu zakładasz na gumówę
    papier 100-120 (na rzep) i jedziesz. Dobrze by gumówa miała wolne obroty,
    ale przy 11 tys. również problemu nie będzie.
    Pod prysznicem mam kawałek ścianki po łuku, gdzie pocięte paski płytek mają
    szerokość 6cm. W sumie ponad 70m ciętej i szlifowanej krawędzi. Wyszło
    idealnie.
    Podobnie gres na schodach. Kilkadziesiąt metrów ciętej krawędzi i wszystko
    idealne, bez odprysków. a gres twardy jak diabli.

    --
    Bartek