  • Data: 2014-10-22 14:56:31
    Temat: Re: Czyszczenie komina przez kominiarza
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 22 października 2014 14:24:10 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > Jasne. Zwłaszcza jak wejdzie podatek katastralny ...
    I jak myślisz: czynsz który Ty płacisz właścicielowi czy ten który mi płaca moi
    lokatorzy w związku z tym spadnie czy zmaleje?
    > W prawie całej Polsce budowa domu żeby go sprzedać nie przynosi zysku.
    To jest wg mnie błędne założenie.
    Widze to po sobie bo wiem ile wydałem na budowę a za ile mógłbym dom sprzedać. Znam
    co najmniej 3 lokalne firmy które kupują działki, budują domy i sprzedają je. Wiem ze
    to lokalnie u nas więc może gdzie indziej tak nie być. jednak po Polsce podróżuję i
    widzę że mnóstwo budów jest, budują inwestorzy indywidualni, i tzw. deweloperzy. A
    skoro budują to pewnie im wychodzi że warto.
    >Domy przestały być lokatą kapitału a stały się rzeczami tracącymi z czasem na
    >wartości. Dużo tracącymi na wartości. Za trzydzieści lat dojdzie do sytuacji >że
    dzisiaj stawiany dom będzie można sprzedać za wartość działki.
    Jeśli będzie dobra lokalizacja to i tak taka sprzedaż może być opłacalna
    A tak na marginesie- popatrz Sobie za ile dzisiaj sprzedają się domy wybudowane w
    latach 70-80tych. Raczej "za wartość działki" to nie jest.
    Ty ciągle zakładasz że ceny nieruchomości będą spadać. I tu jest właśnie problem że
    tego nie wiemy. Być może masz rację być może nie masz racji a ceny będą rosły.

    >Oczywiście nie w całej Polsce. Pozostaną miejsca gdzie tradycyjnie >nieruchomości
    utrzymają wartość ze względu na ceny ziemi.
    Znam miejsca gdzie 8 lat temu można było kupić hektar ziemi za 7500zł.
    Teraz w tym samym miejscu za 700-1000m2 działkę trzeba zapłacić min 30tys.