  • Data: 2014-10-22 15:11:01
    Temat: Re: Czyszczenie komina przez kominiarza
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 22 października 2014 14:40:06 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:
    > Mieć działalność gospodarczą a prowadzić niewielką nawet jednoosobową firmę >to
    zasadnicza różnica. Stało się tak że zwalniano pracowników, zakładali >jednoosobową
    działalność i dalej pracowali na rzecz poprzedniego pracodawcy >ale nie na etacie a
    jako podwykonawcy. Takich kredytobiorców żaden bank nie >będzie ze względów
    oczywistych traktował poważnie.
    Tu akurat będzie traktował poważnie. Bo w sytuacji tych co piszesz jednoosobowych
    działalności któe wcześniej były etatami w paierach jest wszystko ładnie- są
    przychody, są podatki jest dochód nie ma "szarej strefy".
    Jeśli taka osoba będzie wykazywać systematycznie odpowiednie dochody to większych
    problemów nie będzie tylko więcej papierologi. No i najlepiej aby to były rozliczenia
    na tzw "zasadach ogólnch" Ryczałtowcy, ci na kartach podatkowych maja o wiele
    trudniej.

    > Co innego szewc naprawiający buty i mogący wykazać się dochodami z ostatnich >kilku
    lat.
    Niestety ale taki szewc w będzie albo na karcie, albo będzie wykazywał jakieś
    symboliczne dochody. Paragon kiedyś od szewca dostałeś? Ja nie dostałem chyba nigdy;)
    Więc taki szewc kredytu mieszkaniowego raczej nie dostanie.
    >Nie jest zależny od jednego zleceniodawcy a to że wszyscy zaczną chodzić bez >butów
    jest mało prawdopodobne.
    Bardziej prawdopodobne jest ze wszyscy zaczną kupować buty takie kórych nie warto
    naprawiać. W przeciągu ostatnich 15lat w moim mieście liczba szewców zmalała z 6 lub
    7 do 3

    >działalność bankowa tak jak ubezpieczeniowa polega na szacowaniu ryzyka zwrotu
    >inwestycji. Jeśli banki robią wstręty jakiejś grupie zawodowej to znaczy że ta
    >grupa jest szczególnie zagrożona niewypłacalnością.
    Tu zgoda. Banki Swoje scoringi opierają właśnie o dane historyczne i skoro jakaś
    grupa zawodowa jest "gorzej traktowana" to widocznie bankom wyszło ze statystyk ze
    ryzyko jest większe