    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 22 Oct 2014 06:11:44 -0700 (PDT)
    <m22vms$jpv$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <m23vqg$ktq$1@speranza.aioe.org>
    <9...@g...com>
    <5445e944$0$12644$65785112@news.neostrada.pl>
    <5445fd9d$0$22976$65785112@news.neostrada.pl>
    <m2576e$6iq$1@node1.news.atman.pl>
    <5446533b$0$29604$65785112@news.neostrada.pl>
    <m25mr4$nsq$1@node1.news.atman.pl>
    <544673ab$0$12622$65785112@news.neostrada.pl>
    <m25vuf$e5$1@news.icm.edu.pl>
    <a...@g...com>
    <54469349$0$18073$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <3...@g...com>
    <m26dms$gg5$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <m27r8q$3ap$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <m286r5$7rm$1@dont-email.me>
    <b...@g...com>
    <0...@g...com>
    Subject: Re: Czyszczenie komina przez kominiarza
    From: k...@g...com

    W dniu środa, 22 października 2014 14:56:31 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > I jak myślisz: czynsz który Ty płacisz właścicielowi czy ten który mi płaca moi
    lokatorzy w związku z tym spadnie czy zmaleje?

    > To jest wg mnie błędne założenie.
    >
    > Widze to po sobie bo wiem ile wydałem na budowę a za ile mógłbym dom sprzedać. Znam
    co najmniej 3 lokalne firmy które kupują działki, budują domy i sprzedają je. Wiem ze
    to lokalnie u nas więc może gdzie indziej tak nie być. jednak po Polsce podróżuję i
    widzę że mnóstwo budów jest, budują inwestorzy indywidualni, i tzw. deweloperzy. A
    skoro budują to pewnie im wychodzi że warto.

    >wartości. Dużo tracącymi na wartości. Za trzydzieści lat dojdzie do sytuacji >że
    dzisiaj stawiany dom będzie można sprzedać za wartość działki.

    > Jeśli będzie dobra lokalizacja to i tak taka sprzedaż może być opłacalna
    >
    > A tak na marginesie- popatrz Sobie za ile dzisiaj sprzedają się domy wybudowane w
    latach 70-80tych. Raczej "za wartość działki" to nie jest.

    > Ty ciągle zakładasz że ceny nieruchomości będą spadać. I tu jest właśnie problem że
    tego nie wiemy. Być może masz rację być może nie masz racji a ceny będą rosły.

    utrzymają wartość ze względu na ceny ziemi.

    > Znam miejsca gdzie 8 lat temu można było kupić hektar ziemi za 7500zł.
    >
    > Teraz w tym samym miejscu za 700-1000m2 działkę trzeba zapłacić min 30tys.

    Jeśli w wyniku wprowadzenia podatku katastralnego spadnie wartość odtworzeniowa 1m2
    to mój czynsz spadnie bo jest bezpośrednio związany z aktualną ceną jednego metra
    kwadratowego. Pytanie czy po wprowadzeniu podatku katastralnego wzrośnie cena 1m2?
    Według mnie tu gdzie mieszkam nie ma szansy na wzrost tej ceny. Będzie jak z
    zasiłkiem pogrzebowym. Jak ZUS go obciął to był wrzask że trupy po rynsztokach będą
    leżały i gniły. Trupów nie widzę a w okolicy żadna firma do zakopywania nieboszczyków
    nie padła. Niedaleko mnie są dwie. Obok jednej był sklep monopolowy i się zwinął a u
    grzebalskich nowa linia trumien na wystawie.