    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 22 Oct 2014 08:02:20 -0700 (PDT)
    <4...@g...com>
    <3...@g...com>
    <m26dms$gg5$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <m27r8q$3ap$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <m286r5$7rm$1@dont-email.me>
    <b...@g...com>
    <m288tq$f2s$1@dont-email.me>
    <e...@g...com>
    <m28bj2$p01$1@dont-email.me>
    <4...@g...com>
    <m28fvi$ljo$2@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Czyszczenie komina przez kominiarza
    From: k...@g...com

    W dniu środa, 22 października 2014 16:46:11 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
> [...]
    niewielką wartość księgową bo albo są zamortyzowane albo zaraz będą zamortyzowane

    się to z wymianą, na koszt właściciela oczywiście, wszystkich okien na takie jakie
    były w oryginale. Przy okazji wyrwał z urzędu trochę kasy na zrobienie elewacji i
    balkonów. Po pomalowaniu, bo jeszcze robią, całkiem przyjemnie będzie wyglądał.
    Oczywiście wartość budynku podskoczy z zera złotych do kosztów remontu. Ale nie będą
    to miliony a jakieś dziesiątki tysięcy na cały budynek. Maksymalnie z powodu podatku
    katastralnego mój czynsz może zrosnąć o 10 złotych miesięcznie. W przypadku domku o
    wartości 500 tysięcy złotych będzie to 400 złotych miesięcznie. Projekt podatku
    katastralnego został zerznięty od państw w których funkcjonuje od zawsze i jest czymś
    normalnym. Według założeń właściciel sam wycenia wartość. W przypadku rażącego
    zaniżenia wartości US powiększa ją o kilka procent i wykupuje za taką powiększoną
    kwotę. Oczywiście wyprowa

    > dzić się trzeba od razu.
    >

    > Doczytaj lepiej od jakiej wartości miałby być wyliczany podatek
    >
    > katastralny i dlaczego nie warto zaniżać wartości nieruchomości. :)
    >

    > --
    >
    > Pete

    W projekcie który kiedyś czytałem było że ma zastąpić wszystkie inne podatki związane
    z nieruchomościami. O wartości nic nie było. Jak wszystkie to wszystkie. Dlaczego nie
    warto rażąco zaniżać napisałem. Przy drobniejszych sporach mieli być na zasadach
    ogólnych powoływani biegli.