  • Data: 2014-10-23 16:46:31
    Temat: Re: Czyszczenie komina przez kominiarza
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 23 października 2014 15:12:57 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > zrekompensowanie wzrostów/spadków wartości nieruchomości wynikających z
    > decyzji planistycznych gminy.
    >
    > No i przede wszystkim jeśli wartość podatku będzie powiązana z wartością
    > nieruchomości w interesie każdej gminy będzie takie gospodarowanie by
    > wartość nieruchomości na jej terenie rosła. A więc gmina nie będzie
    > zainteresowana by stawiać wysypisko na środku drogiej dzielnicy
    > mieszkaniowej, a raczej na obrzeżach. Gminie będzie zależało na dobrej
    > komunikacji bo to wpływa na wartość nieruchomości itd.

    Miałem chwilę czasu to wrzuciłem do wyszukiwarki słowa związane z podatkiem
    katastralnym. Wychodzi że to co kiedyś czytałem było pisane przez humanistów. Okazuje
    się że istnieje sporo ciekawych rozwiązań. Na przykład takie że gdzieś go naliczają
    od hipotetycznej wartości wolnorynkowej. We wszystkich rozwiązaniach pojawia jeden
    wspólny motyw. Mieszkania czynszowe są obciążone na śladowym poziomie. Na przykład
    0,1% wartości czynszu, ale i takie że 0,5% wartości czynszu też są. Przy czynszu 500
    złotych daje to 2,50 podatku miesięcznie. Są kraje gdzie jest zróżnicowanie i podatek
    rośnie według jakiejś skali w zależności od wielkości mieszkania. Za to nieruchomości
    nie będące budynkami pod najem to wolna amerykanka. Nieruchomości rolnicze bardzo
    nisko ale w niektórych krajach nieuprawiane pola do 3% rocznie od wartości, uprawiane
    tyle co nic. W Paryżu od pustostanów 15%. Od zamieszkałych 0,3%. Na północy europy od
    nieruchomości 1,2 ale od pod działalność 0,8%. Były wzmianki o metodzie liczenia od
    malejącej wartości. Określono ją jako złą bo podatek spada. Z tego co wyczytałem w
    Polsce były próby wprowadzenia ale na razie zrezygnowali bo nie ma kompletnego wykazu
    wszystkich nieruchomości jakie podlegały by opodatkowaniu. Tworzą ten wykaz od
    kilkunastu lat, kiedyś zrobią. Na co będzie można liczyć? Jeśli algorytm zerżnięty z
    zachodu to stawki za mieszkania w budynkach czynszowych to od 0,1 do 0,5% wartości
    czynszu. Mieszkania własnościowe w budynkach wielorodzinnych 0,5 do 1,5 liczone od
    wartości wolnorynkowej. Nieruchomości typu domki jednorodzinne od 0,8 do 2,5% liczone
    od bieżącej wolnorynkowej wartości nieruchomości. Wychodzi że tanio nie będzie.