    From: SkiMir <p...@M...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: D?awienie p?tli cyrkulacji
    Date: Sun, 15 Jan 2012 19:52:06 +0100

    W dniu 2012-01-15 19:37, zapinio pisze:
    > Mo?na uzy? zawor?w termostatycznych do cyrkulacji.
    > Rozwi?zanie eleganckie ale drogie.
    > Mozna te? za pomoc? zwyk?ych zawor?w st?umi? przep?ywy.

    No właśnie jena i druga wersja mi chodziła po głowie.
    Do wyboru są trzy warianty:
    1. Kupić belkę rozdzielacza, zamontować zawory termostatyczne, można
    nawet rotametry - wyjdzie najdrożej. Pytanie czy rotametry te do
    podłogówek będą nadawać się do CWU (ciśnienie, przepływ)?

    2. Zgrzać z kolanek PP taki swego rodzaju rozdzielacz z zaworami
    kulowymi 1/2" i ustawić wszystko "na czuja".

    3. Nie robić żadnego dławienia. Tak czy siak, nawet w pętli o
    największym oporze przepływu woda będzie krążyć, tylko wolniej. Jak się
    da przy pompie wyłącznik termostatyczny na powrocie to i tak będzie ona
    pompować do wyrównania temperatury we wszystkich pętlach - tyle, że może
    to dłużej trwać (pytanie ile dłużej).

    --
    M.