  • 1. Data: 2012-01-15 15:17:33
    Temat: Dławienie pętli cyrkulacji
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    Witam

    Wykonuję instalację CWU z cyrkulacją.
    Problem w tym, że nie zrobiłem typowego obiegu wody ciepłej ale trzy
    pętle (kuchnia, łazienka 1, łazienka 2).
    Efekt - w kotłowni wyjdą 3 rury (fi25) zasilania i 3 rury (fi 20) powrotu.

    Trzy rury zasilania "zepnę" i podłączę do zasobnika CWU.
    Teraz powroty - mogę je spiąć i podłączyć pod pompę cyrkulacji i do
    zasobnika. Pytanie tylko czy nie pojawi się problem, że woda będzie
    głównie krążyć w najkrótszej pętli?
    Czy jest konieczne spięcie tych powrotów za pomocą jakiegoś rozdzielacza
    z możliwością tłumienia przepływu na każdym z powrotów?

    --
    M.

  • 2. Data: 2012-01-15 18:37:10
    Temat: Re: Dławienie pętli cyrkulacji
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Można uzyć zaworów termostatycznych do cyrkulacji.
    Rozwiązanie eleganckie ale drogie.
    Mozna też za pomocą zwykłych zaworów stłumić przepływy.

  • 3. Data: 2012-01-15 18:52:06
    Temat: Re: D?awienie p?tli cyrkulacji
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-01-15 19:37, zapinio pisze:
    > Mo?na uzy? zawor?w termostatycznych do cyrkulacji.
    > Rozwi?zanie eleganckie ale drogie.
    > Mozna te? za pomoc? zwyk?ych zawor?w st?umi? przep?ywy.

    No właśnie jena i druga wersja mi chodziła po głowie.
    Do wyboru są trzy warianty:
    1. Kupić belkę rozdzielacza, zamontować zawory termostatyczne, można
    nawet rotametry - wyjdzie najdrożej. Pytanie czy rotametry te do
    podłogówek będą nadawać się do CWU (ciśnienie, przepływ)?

    2. Zgrzać z kolanek PP taki swego rodzaju rozdzielacz z zaworami
    kulowymi 1/2" i ustawić wszystko "na czuja".

    3. Nie robić żadnego dławienia. Tak czy siak, nawet w pętli o
    największym oporze przepływu woda będzie krążyć, tylko wolniej. Jak się
    da przy pompie wyłącznik termostatyczny na powrocie to i tak będzie ona
    pompować do wyrównania temperatury we wszystkich pętlach - tyle, że może
    to dłużej trwać (pytanie ile dłużej).

    --
    M.