  • Data: 2013-12-03 00:57:22
    Temat: Re: DZ, dostałem wycenę
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 2 grudnia 2013 23:23:33 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:

    > Wiesz, ja jeszcze nie skreśliłem pionowego.
    > Skoro z poziomym jest taka przewałka, to może pionowy też można taniej?

    Czemu przewalka?

    > Pasował by mi pionowy... muszę chłodzić układ w lecie (taki wymóg), a i
    > miejsca mniej zajmuje.

    No pionowy ma w lecie zdecydowanie nizsze temperatury wiec do chlodzenia
    sie lepiej nadaje. U mnie w sierpniu temperatura DZ dochodzi do 16-17stC :-)

    Z obserwacji widze, ze prawdopodobnie w domu bardziej ekonomicznie wychodzi
    jednak poziomy DZ. W zimie (styczen-luty) ma nieznacznie nizsze temperatury
    niz pionowy, a cala reszte roku podobne (marzec-maj, grudzien) lub znacznie
    wyzsze (czerwiec-listopad) temperatury. Choc oczywiscie to jest kwestia
    lokalnych warunkow, wysokosci wod gruntowych, rodzaju gleby etc..

    > Na ten moment mam go pod dostatkiem, ale wiem co będę robił za 5 lat?
    > 3 lata temu nie wiedziałem, że się będę budował przecież :)

    Tak czy siak DZ planuj tak zeby nie zajal miejsca gdzie ew. w przyszlosci
    chcialbys / moglbys cos stawiac :) No i jakbys kopal poziomy to koniecznie
    tasma ostrzegawcza ~pol metra nad rura nad calym DZ. Tu trzeba dopilnowac
    bo koparkowy bedzie chcial bankowo wrzucic ja na rure i zasypac calosc, a
    taka tasma zadnego pozytku nie daje :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.