    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dach - jakie warstwy pod gont bitumiczny?
    Date: Tue, 16 Jun 2009 22:15:29 +0200

    news:h18td0$baq$1@inews.gazeta.pl...

    > Patrząc od góry:
    >
    > 1. Gont bitumiczny
    > 2. Podkład pod gont bitumiczny w formir specjalnej folii (podobna do
    > membrany z warstwą bitumiczną) lub po prostu papy
    > 3. Deski, ale lepiej płyta OSB
    > 4. Kontrłaty
    > 5. Pod kondrłaty taśma butylowa (choć niektózy nie dają jej w ogóle
    > 6. Membrana wysoko paroporzepuszczalna leżąca bezpośrednio na krokwiach -
    > musi być w miarę dobrze napięta. Kładzie się ją na zakładki o szerokości
    > ok. 5-8cm zaczynając od pasa najniższego. Kolejne coraz wyższe pasy
> [...]

    P.S.

    Zapomniałem jeszcze dopisać kolejne 2 punkty:

    10. Folia paroizolacyjna
    11. Płyta gipsowo-kartonowa lub inne wykończenie np. płyta OSB, czy deski
    (co kto woli). Ostatnio w modzie jest wykończenie w postaci płyty OSB, a na
    tę płytę płyta gipsowo-kartonowa. Ponoć zpobiega to pęknięciom na łączeniach
    płyt gipsowo-kartonowych.

    Wszelkie instalacje elektryczne, RTV itp. powinny być ułożone pomiędzy folią
    paroizolacyjną, a płytą, tak, aby nie dziurawić folii.