  • Data: 2009-06-17 16:22:38
    Temat: Re: Dach - jakie warstwy pod gont bitumiczny?
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ta membrana zasadniczo nie służy jako ochrona przed wodą, choć także i w
    > tym
    [..]

    Dzieki za pomoc i wyjasnienia.
    Generalnie nie chodzi mi o jakies specjalne maksymalne oszczednosci, tylko o
    upewnienie sie o sensownosci wydatkow. Nie lubie czynic wydatkow
    wynikajacych tylko ze skutecznosci marketingu. Membrane pewnie dam, tyle ze
    jeszcze nie wiem jaka. Na pewno nie chce najdrozszej, ale tez nie chcialbym
    kupic czegos co sie rozchrzani po roku albo nie bedzie przepuszczac pary
    wcale...Czy Twoim/Waszym zadniem cos takiego
    http://www.allegro.pl/item658569785_folia_membrana_d
    achowa_parotec_3500gr_m2_24h_promo.html
    wyglada OK? Z opisow, gwarancji itp wyglada OK, a i cena przyzwoita.
    Sprzedawca tez wydaje sie w miare profesjonalny...

    Druga sprawa - klejenie membrany. Wiem, ze wg teori powinno sie kleic, ale
    spotyka sie sporo glosow, ze nie ma sensu (szkoda pracy i kasy na tasme) -
    bo efekt jest w rzeczywistosci duzogorszy niz w teorii.

    Trzecia sprawa - ukladanie. Moja ekipa sugeruje taka metode - kontrlaty
    dlugosci rownej szerokosci pasa membrany i przybijamy membrane i kontrlate
    do 1-szej krokwi, naciagamy do kolejnej i od razu przybijemy membrane z
    kontrlata, itd przez wszystkie krokwie. Twierdza, ze to ulatwia dobre
    naciagniecie membrany i zapobiega uszkodzeniam gdy jest membrana na duzej
    powierzchni i dopiero przybija sie kontrlaty; no i membrana jest dziurawiona
    tylko raz (razem z kontrlata), a nie dwa razy (najpierw przy mocowaniu, a
    potem przy biciu kontrlat.

    No i grubosc kontrlat - czy calowe wystarcza? Tzn, czy te 2,5 cm szczeliny
    jest ok, czy za malo, biora pod uwage eleastycznosc (rozciagliwosc)
    membrany?

    Kolejna kwestia - otwory wentylacyjne na gorze. Nie mam kalenicy. Krokwie
    leza na murlatach i platwiach. Ekipa mowi, ze wystarczy rozciecie membrany,
    a Ty zalecasz specjalne otwory wentylacyjne (jak rozumiem jakies elementy
    wychodzace az na zewnatrz - przez deski, pape i gont). Czy cos takiego mozna
    gdzies zobaczyc i jak to zamontowac bez kalenicy?

    Bede wdzieczny za dalsza pomoc dla "lajkonika" w tej dziedzinie :-)

    pozdr.
    Jacek Bronowski
    --
    Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl