  • Data: 2016-06-03 22:47:23
    Temat: Re: Dachówka - nie rozumiem
    Od: Marek <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 29 maja 2016 10:18:28 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > ROTFL
    >
    > Wytłumacz jeszcze w jaki cudowny sposób to się odbywa?
    >
    > Jak widzę rozsiewasz jakieś bzdurne mity, do których także należy mit,
    > że jak instalacja CO jest zrobiona grubymi rurami i zawiera dużo wody to
    > trzeba spalić dużo więcej opału :)

    Rozmawialem kiedys z jednym Dunczykiem na ten temat.
    Opowiadal mi, ze w Danii, po wojnie budowano duzo, szybko i zeby bylo taniej, to
    robili płaskie dachy.
    Po kilkudziesieciu latach stwierdzono, ze te domy z plaskimi dachami sa w bardzo
    kiepskim stanie. Konstrukcja stropodachu byla czesto nadgnila.
    Wlaczyl sie w to rząd i wprowadzil ulgi podatkowe i chyba nawet jakas forme przymusu
    dla ludzi, ktorzy mieli wymienic dachy z plaskich na spadziste.
    Rzad uznal bowiem, ze domy mieszkalne nie sa tylko problemem wlasciciela, ktory tam
    mieszka, lecz jest to sprawa ogolnonarodowa - nalezy zabezpieczyc substancje
    budowlana, aby przyszle pokolenia mialy gdzie mieszkac i nie musialy borykac sie z
    remontami.
    W ten sposób wymieniono wszystkie dachy z plaskich na spadziste.

    Strych, pod dachem spadzistym, gromadzi cieple powietrze, ktore, jako lzejsze,
    ciągnie w górę wszystko, co sie ponizej znajduje.
    Zimą, podczas mrozów, kiedy powietrze jest suche, nie ma to wiekszego znaczenia.
    Za to latem, gorące powietrze zawiera mnóstwo wilgoci i jest korzystnie, jesli jest
    przemieszczane do przewiewnego strychu.

    Plaski dach tez sie nagrzewa, i powietrze, nie mogąc przemiescic sie wyzej, kisi sie
    pod stropodachem.

    Poczytaj troche o tym, ile wilgoci moze zawierac gorące powietrze, w porównaniu do
    zimnego.
    Potem, zastanow sie, co dzieje sie z parą wodną, kiedy, w gorący dzień zaczyna padac
    deszcz i ochładza dach, pod którym znajduje się gorące powietrze.
    Pod dachem spadzistym, przewiewnym, duza kubatura jakos te wilgoc przetrzyma, a
    nastepnie wydmucha.
    Pod dachem plaskim szybciej sie wykropli i wsiaknie w strukture stropu.

    Moze jakis fachowiec mógłby jeszcze lepiej to wytłumaczyć niz ja...

    MW