  • Data: 2016-06-06 23:52:35
    Temat: Re: Dachówka - nie rozumiem
    Od: Marek <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 5 czerwca 2016 16:51:01 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Dach

    droizolacji-a-wysychanie-dachow-przyklady/

> [...]
    > komuś ubliżam. Nie przypisuj mi takich rzeczy, bo nie użyłem takich
    > określeń ani sugestii.
    >
    > Po drugie porównanie dachu płaskiego i skośnego to tak jakby porównać
    > które auto lepsze: sportowe Porsche czy ciężarówka MAN?
    >
    > Każde ma inne zadania i jest inaczej zbudowane.
    >
    > Podobnie jest też z dachami. Dachy skośne to zazwyczaj lekkie
    > konstrukcje, stanowiące jednocześnie część przegród zewnętrznych
    > poddaszy użytkowych. Jako ocieplenie zazwyczaj stosuje się wełnę
    > mineralną, która MUSI być wentylowana i MUSI z niej być odprowadzana wilgoć.
    Nie widziales dachow spadzistych z poddaszem nieuzytkowym?
    Zapraszam do mnie.
    Moge Ci jeszcze podac wiele takich adresow.

    Poza tym, dachy spadziste wymuszaja konwekcje, ktora osusza budynek, a dachy plaskie
    taka konwekcje blokuja.
    Mieszkancy budynku z plaskim dachem moga wietrzyc pomieszczenia do bólu i w ten
    sposob wymusic osuszenie. Nie musza mieszkac pod zgniłym stropem.

> [...]
    >
    > Oczywiście jeżeli ktoś myśli o poddaszu użytkowym i ociepleniu wełną to
    > w tym przypadku lepszym rozwiązaniem będzie dach skośny.
    >
    > W przypadku dachów płaskich tylko i wyłącznie poddasze nieużytkowe.
    >
    > Podobnie jak nikt nie będzie się ścigał ciężarówką z autami sportowymi i
    > jak nikt nie będzie woził autem sportowym betonu czy cegieł na budowę.
    >
    > Jeżeli chcesz porównywać to porównuj dach skośny z dachem płaskim przy poddaszu
    nieużytkowym.

    > Piszesz:
    >
    > "Za to latem, gorące powietrze zawiera mnóstwo wilgoci i jest korzystnie, jesli
    jest przemieszczane do przewiewnego strychu."

    > Albo usuwane sprawną wentylacją.
    > A jak przemieścisz do przewiewnego strychu to jeden ch.... czy dach nad tym
    strychem jest spadzisty czy też płaski. W jednym i w drugim przypadku musi to być
    przestrzeń wentylowana.
    > Zaletą dachu płaskiego jest to, że jest łatwiej cokolwiek zrobić na tym dachu.
    Pomalować, wymienić, zamontować antenę, zamontować solary czy panele fotowoltaiczne,
    wyczyścić czy też wymienić rynny, a w budowie o wiele niższe koszty.

    > Poza tym nie wiesz o jednej bardzo ważnej sprawie. Wilgotność względna powietrza,
    które się przemieści z wnętrza domu na strych spada, bo powietrze na poddaszu ma
    wyższą temperaturę.

    > Wskazany przez Ciebie artykuł jest tendencyjny i ma na celu sprzedać super-hiper
    materiały izolacyjne do dachów płaskich.
    > W tym celu jako przykładem posłużono się typową konstrukcją lekką z izolacją
    wełnianą, któa w praktyce w ogóle nie występuje. Nikt o zdrowych zmysłach takich
    konstrukcji nie buduje. Dach płaski to dach bez wełny mineralnej lub ocieplony
    styropianem, w przypadku którego w ogóle nie występuje zawilgocenie.